۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندر امام‌خمینی تخلیه شد

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای اساسی در هفت ماهه امسال در مجتمع بندری امام‌خمینی(ره) تخلیه شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد.

خورنا| هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا، عادل دریس با اشاره به تخلیه این میزان کالای اساسی در بندر امام خمینی اظهار داشت: از مجموع ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری طی امسال نزدیک به ۱۲ میلیون تن را کالای غیرنفتی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: ذرت، جو، کنجاله، سویا، دانه روغنی، شکر، روغن خوراکی و برنج از جمله کالاهای اساسی است که در بازه زمانی مذکور در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: ذرت با پنج میلیون تن بیشترین حجم کالاهای اساسی را در بین کالاهای تخلیه شده به خود اختصاص می دهد که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

دریس با اشاره به ورود ۹۳۶ فروند کشتی طی هفت ماهه امسال به مجتمع بندری امام خمینی(ره) اظهار داشت: با اتخاذ تمهیدات مناسب و بهره گیری از توان نیروهای عملیاتی و آماده به کار تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، کشتی های حامل کالاهای اساسی شبانه روزی در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه می شوند.

وی افزود: با تخلیه بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار انواع کالای نفتی و غیر نفتی تا پایان مهرماه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بزرگ بندری رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور از نظر توان ذخیره سازی انواع کالاها از قبیل محصولات فله خشک و مایع است که با برخورداری از ۳۸ پست اسکله به طول هفت کیلومتر نزدیک ترین بندر جنوبی به مراکز صنعتی و جمعیتی کشور است.

این مجتمع بندری از پتانسیل مناسب پسکرانه ای جاده ای ، ریلی و هوایی برخوردار است

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *