✅ «نه» پاسخ ماست به مصادره‌ی آرمان‌گرایی دانشجو

▪️بیانیه تشکل های دانشجویی استان خوزستان در راستای تبیین استقلال و آزادگی خود

▫️«من می‌گویم این نگاه نقّادانه و دغدغه­‌مند، از دانشجو و محیط دانشگاه نباید گرفته بشود. هم نقّادانه، هم آرمان‌گرایانه؛ باید دنبال آرمان‌ها باشند. روی کاستی‌ها و کژی‌ها علامت سؤال بگذارند؛ دانشجو باید کاستی‌ها را ببیند، کجی‌ها را ببیند، عیوب را ببیند و سؤال کند…»
این بیانات مقام معظم رهبری به عنوان چراغ راه دانشجویان نباید به ورطه فراموشی کشیده شود.
قریب به هشتاد سال است که در ایران عزیزمان، دانشجو به دنبال مطالبه‌گریست. نقطه‌ی اشتراک تمام فعالین دانشجویی آرمان‌گرایی و مطالبه‌گری بوده‌است.

▫️قریب به هشتاد سال است که دانشجو در پی تثبیت هویت خود به عنوان یک محرک در ایجاد حرکت‌ها و پویش‌ها در فضای اجتماع است، که این استقلال، آرمان‌گرایی، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی موجب شده است در طول تاریخ، صدای قشر دانشجو شنیده شود، به آن احترام بگذارند و از آن به عنوان سرمایه‌ای عظیم برای پویش‌ها و جنبش‌ها در جهت اصلاح امور و به کرسی نشاندن خواسته‌های مردم از سطوح مختلف جامعه در برابر خیل دسترسی ناپذیر حاکمان، دولتمردان و سیاستمداران، یاد شود.
فعالین دانشجویی، این قوای متفکر و ذخایر ملت، زیربار رسیدن به آرمان‌های خود کمر خم نکرده و همواره یکه پیشتاز عرصه‌ی تغییرات بوده‌اند. تاریخ گواه این مهم است که دانشگاه مبدا تحولات جامعه است و هیچ گاه نظاره گر نبوده، لیک زیر سوال رفتن استقلال فعالین دانشجویی با دخالت در بازی‌های سیاسی احزاب، ما را در برابر تمام نتایج زیان بار برآمده از اشتباهات خواسته یا نا‌خواسته سیاسیون ملزم به پاسخگویی می‌کند، حال آنکه ما داعیه دار حق طلبی و مطالبه‌گری بوده و طبیعتا خود را از این بازی‌های مبتنی بر منفعت شخصی مبری می‌دانیم.

▫️مع الاسف این صدا و این گفتمان آرمان‌گرایانه، حق‌طلبانه و مستقل با غفلت‌های عامدانه یا ناآگاهانه عده‌ای در ورطه‌ی مصادره است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که عده‌ای در پی آنند با وارد کردن تیغ برنده‌ی فعالین دانشجویی در بازی‌های مخرب سیاسی خود، استقلال هویت دانشجویی را زیر سوال ببرند.

▫️هم اینک با توجه به تصمیم شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مبنی بر دخالت دادن فعالین دانشجویی در تصمیمات خود، بر آن شدیم تا «نه» قاطعی بر این اشتباه فاجعه‌بار بگوییم.
من حیث المجموع؛ آرمانگرایی و عدالت‌خواهی،مطالبه‌گری و شناخته شدن تشکیلات دانشجویی به عنوان یک جریان مستقل، جریان دانشجویی را به اسلحه‌ی قدرتمندی در برابر تمامی انحرافات و حرکات منفعت طلبانه تبدیل کرده‌ است و این موضع تشکل‌های دانشجویی استان خوزستان برای اتمام حجت و تعیین تکلیف استقلال طلبی و تبیین آزادگی‌ای است که بردوش خود حس می‌کنیم.

▪️تشکل‌های امضا کننده:
۱_انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده نفت اهواز
۲_انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیا
۳_تشکل مستقل دانشجویی انصارالزهرا دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول
۴_انجمن اسلامی فرارو دانشگاه صنعتی دزفول
۵_انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
۶_تشکل اسلامی آزاد اندیش دانشگاه منابع طبیعی خوزستان
۷_ تشکل جمعیت اسلامی آزاداندیشان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر
۸_انجمن اسلامی دانشجویان پیروخط امام دانشگاه منابع طبیعی خوزستان

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *