مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد؛

رشد ۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

خورنا- مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر طی هفت ماهه نخست سالجاری خبر داد.
خورنا به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، نوراله اسعدی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: در دوره زمانی هفت ماهه نخست سال ۹۸ بیش از یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۸۳۱ تن کالا در مجتمع بندری خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که از این میزان یک میلیون و ۳۰۶ هزار و ۶۶۲ تن به بارگیری اختصاص دارد و رشد ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر حجم بارگیری جنرال کارگو در مجتمع بندری خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۲۹۳ هزار ۴۵۳ تن عنوان کرد و افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۸ درصدی را نشان می دهد.
اسعدی در ادامه به رشد ۴۸ درصدی تردد شناورهای غیر کانتینری بالای هزار اشاره داشت و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۲۶ فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار در بندر خرمشهر تردد داشته اند.
وی همچنین از رشد ۱۳ درصدی تردد کشتی مسافری ورودی در مجتمع بندری خرمشهر خبر داد و گفت: طی هفت ماهه نخست سالجاری تردد مسافران در قالب ۱۱۱ سفر دریایی از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج فارس انجام شده است.
بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *