ابراز تمایل هیئت الجزایری برای تفاهم خواهر خواندگی با بندر خرمشهر

خورنا – مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در جریان سفر هیئت بلند پایه وزارت حمل و نقل عمومی الجزایر از ابراز تمایل برای تفاهم خواهر خواندگی بندر خرمشهر با یکی از بنادر همطراز در الجزایر خبر داد.
نوراله اسعدی ضمن اعلام این خبر گفت: این هیئت از تاسیسات، محوطه ها و تجهیزات بندری بازدید کردند و از نزدیک با ظرفیتها، توانمندیها، فرصتهای سرمایه گذاری و امکانات مجتمع بندری خرمشهر آشنا شدند.

وی ضمن تشریح وضعیت بندر خرمشهر توضیحاتی در خصوص نحوه سرمایه گذاری در این بندر ارائه داد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: با توجه به واقع شدن بندر خرمشهر در منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، امکان استفاده از تسهیلات و امتیازات موجود در این منطقه برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شده است.

در ادامه مدیر کل حمل و نقل و خدمات عمومی الجزایر نیز تصریح کرد: تمایل داریم با بنادر دیگری در ایران از جمله بندر خرمشهر تفاهم خواهر خواندگی داشته باشیم و در نشست دیگری که در سال۲۰۲۰ انجام می شود آن یادداشت تفاهم محقق شود.

دنیا مقداد خاطر نشان کرد: الجزایر علاقمند به گسترش روابط و استفاده از تجربیات ایران در زمینه بنادر و دریانوردی است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله،نزدیکی به کشورهای حوزه خلیج فارس ، اتصال به کریدور بندرامام خمینی، شلمچه و عراق، دسترسی به خطوط ارتباطی ریلی، زمینی و دریایی و محوطه های قابل واگذاری به سرمایه گذاران به عنوان بزرگترین بندر آزاد تجاری ایران شناخته می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *