در هفت ماه سال جاری اتفاق افتاد؛

تخلیه بیش از ده میلیون کالای اساسی در بندر امام خمینی(ره)

تخلیه انواع کالای اساسی در هفت ماهه سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با 42 درصد رشد به بیش از ده میلیون تن رسید.

خورنا | هدایت اله ترحم: به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) هشتم مهرماه سال جاری با اشاره به تخلیه ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی در بازه زمانی مذکور بیان داشت: از مجموع ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این مجتمع بزرگ بندری، نزدیک به ۱۲ میلیون تن از آن را کالای غیرنفتی تشکیل می دهد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، ذرت، جو، کنجاله، سویا، دانه روغنی، شکر، روغن خوراکی و برنج را از جمله کالاهای اساسی برشمرد که در بازه زمانی مذکور تخلیه شده است .

وی در ادامه افزود: ذرت با ۵ میلیون تن بیشتر حجم کالاهای اساسی را در بین کالاهای تخلیه شده به خود اختصاص می دهد که رشدی ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.
دریس با اشاره به ورود ۹۳۶ فروند کشتی در مدت یاد شده به مجتمع بندری امام خمینی(ره) اظهار داشت: با اتخاذ تمهیدات مناسب و بهره گیری از توان نیروهای عملیاتی و آماده به کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، به طور شبانه روزی کشتی های حامل کالاهای اساسی در کوتاه ترین زمان ممکن تخلیه می شوند.

یادآوری می شود با تخلیه بیش از ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار انواع کالای نفتی و غیرتی تا پایان مهرماه سال جاری، تخلیه و بارگیری کالا در این مجتمع بزرگ بندری رشد ۶ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می دهد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *