تعمیر راکتورهای پتروشیمی کارون به دست متخصصان داخلی انجام شد

بنا به گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی کارون تعمیر راکتورشماره R-22304 واحدPMI فاز۲ پتروشیمی کارون که در تیر ماه سال جاری جهت تعمیر Glass راکتور به شرکت آذر جام انتقال داده شده بود با موفقیت انجام شد.

غلامحسین حیدری گفت : نصب و راه اندازی این راکتور از تاریخ ۰۴/۰۸/۹۸ آغاز گردیده و با پیش بینی های انجام شده راه اندازی راکتور مذکور تا اواسط ماه جاری انجام می شود.

رئیس واحد PMI گفت: در طول مدت ارسال مبدل جهت تعمیرات واحد با ۵ راکتور در سرویس قرار داشت و با تغییراتی که در شرایط دمایی و بعضی آیتمهای دیگر ایجاد کردیم توانستیم واحد را بدون خارج کردن از مدار و با شرایط نرمال در سرویس نگه داریم ، که در غیر این صورت تعمیرات راکتور منجر به از سرویس خارج شدن مجتمع و توقف تولید می شد و می توانست هزینه های زیادی برای مجتمع کارون در بر داشته باشد.

حیدری در ادامه افزود:آذرجام اولین شرکت ایرانی است که توانایی انجام عملیات Glassing راکتور های صنعتی را در ایران داراست. شرکت پتروشیمی کارون اولین تولید کننده ایزوسیاناتها در خاورمیانه است. این شرکت در سال ۱۳۸۱ تاسیس گردید .

رئیس واحد PMI  بیان کرد:فاز اول در اسفند ماه ۱۳۸۷ و فاز دوم در بهمن ماه ۹۵ رسماً افتتاح شد. پتروشیمی کارون با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها که دارای ارزش افزوده بالاتر بوده با کیفیت بسیار عالی تولید و به بازارهای داخلی وخارجی عرضه نماید.

غلامحسین حیدری در پایان گفت:محصولات اصلی این شرکت ۸۰۰۰۰ تن در سال تولوئن دی ایزوسیانات ( TDI) و متیل دی فنیل ایزوسیانات( (MDIاست.خدمات شرکت جهت برآورده ساختن نیازهای صنایع پایین دستی داخلی به مواد اولیه با بالاترین کیفیت طراحی شده و این شرکت قادر است در بازار جهانی محصولات ایزوسیانات نیز به رقابت بپردازد.

روابط عمومی پتروشیمی کارون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *