بزرگترین اجتماع عزاداران رضوی جنوب کشور هم زمان باسالروز شهادت امام رئوف در بهبهان

خورنا | پدرام کسائی: امام جمعه شهرستان بهبهان از پیش بینی شرکت ۶۰ هزار نفر در پیاده روی بزرگ قدمگاه امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، آیت الله ناصری امام جمعه شهرستان بهبهان در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز دوم آبان ماه در دفتر امام جمعه برگزار شد ضمن اشاره به تعظیم و تکریم شعائر دینی و مذهبی گفت: خوزستان بعنوان دروازه ورود تشیع و میزبان قدوم مبارک امام رضا(ع) بوده است.

وی با اشاره به سابقه تاریخی عزاداری مردم بهبهان در سالروز شهادت امام رضا (ع) و همچنین پیاده روی مردم از منصوریه و بهبهان بسمت قدمگاه امام رضا(ع) گفت: متاسفانه برخی افراد با ایجاد حواشی بدنبال کم رنگ کردن این اجتماع بزرگ هستند، که خوشبختانه شهروندان عزیز و با ایمان ما با حضور بیش از پیش نسبت به سال های قبل جواب این حربه ها را خواهند داد.

امام جمعه بهبهان با اشاره به آداب عزاداری ائمه اطهار (س) گفت: یکی از موارد بسیار مهم در عزاداری ائمه اطهار (س) رعایت آداب عزاداری است و از بانوان عزیز تقاضا داریم حجاب اسلامی و پوشش مناسب را در این مراسم رعایت کنند.

آیت الله ناصری یکی از مهمترین برنامه ها در راهپیمایی قدمگاه امام رضا ع در سال جاری را برپائی باشکوه نماز جماعت ظهر و عصر دانست و گفت: برنامه ریزی شده که امسال در مراسم راهپیمایی و در هنگام نماز ظهر کلیه موکب ها خدمات خود به زوار را متوقف و نماز جماعت در مکان موکب ها برپا شود و از زوار عزیز می خواهیم که در هرچه با شکوه تر برپا کردن این فریضه واجب الهی اقدام کنند.

وی راهپیمائی مردم بهبهان در سالروز شهادت امام رضا (ع) را نعمت و فرصتی بزرگ برای بهبهان دانست و گفت: با توجه به شکوه این مراسم در سال های اخیر، امسال شاهد تقاضای حضور و برپایی موکب از سوی شهرهای مختلف استان و حتی استان های مجاور در برنامه راهپیمایی قدمگاه امام رضا (ع) در بهبهان بوده ایم.

رئیس شورای هماهنگی هیئت های مذهبی شهرستان بهبهان نیز در این جلسه در تشریح فعالیت موکب ها در مراسم راهپیمائی قدمگاه امام رضا (ع) گفت: امسال برای ۱۰۱ موکب از سوی ستاد برگزاری مراسم قدمگاه امام رضا(ع) مجوز صادر شده است، که از این تعداد ۷ موکب در زمینه های فرهنگی فعالیت خواهند داشت.

محمد حسن بهبهانی افزود: طی هماهنگی صورت گرفته بین سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی هیئت های مذهبی و اداره صنعت معدن و تجارت، امسال اقلام مورد نیاز موکب ها شامل برنج، شکر، مرغ کشتار روز و ظروف یکبار مصرف با قیمت بسیار مناسب در نظر گرفته شده، که مسئولین موکب ها می توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به دریافت حواله اقدام کنند.

بهبهانی در پاسخ به سوالی در خصوص تخصیص این اقلام برای شهروندانی که نذورات دارند نیز گفت: شهروندان عزیزی که نذوراتی در این ایام دارند می توانند با مراجعه به سازمان تبلیغات اسلامی نسبت به دریافت حواله اقدام کنند.

وی در خصوص تمهیدات در نظر گرفته شده جهت نظم بیشتر مراسم پیاده روی قدمگاه امام رضا (ع) در امسال نیز گفت: خوشبختانه امسال هماهنگی بسیار خوبی برای امنیت و نظم مراسم صورت گرفته، که از جمله آنها قرار گرفتن کلیه موکب ها در یک سمت مسیر، بستن کلیه مسیرهای منتهی به مسیر پیاده روی و عدم اجازه تردد هرگونه وسیله نقلیه بویژه موتورسیکلت در طول مسیر راهپیمایی است.