افتتاح نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی جنوب غرب کشور در اهواز

خورنا: رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره) اهواز با اشاره به اخذ مجوز فعالیت مرکز کاشت حلزون شنوایی استان خوزستان از وزارت بهداشت و همچنین تجهیز و آماده سازی آن  ، شروع به کار این مرکز را در آینده نزدیک اعلام نمود .

دکتر رضا آخوندزاده در گفت و گو با خبرنگار خورنا در اهواز خاطرنشان کرد‌: این مرکز که به عنوان اولین مرکز کاشت حلزون شنوایی در جنوب غرب کشور راه اندازی می گردد شامل مرکز کاشت حلزون شنوایی ، بخش بستری ، اتاق عمل ویژه کاشت حلزون و دیگر بخش های تابعه می باشد.

وی افزود: در مرکز کاشت حلزون تیمی شامل متخصصین جراحی گوش، حلق و بینی ، ادیولوژی، توانبخشی شنوایی و گفتار، روانشناسی ، کاردرمانی ، پرستار و دیگر افراد متخصص این حیطه سعی بر ارائه خدماتی مطلوب و شایسته به کودکان و افراد دچار کاهش شنوایی و آموزش به خانواده های آنها فعالیت می نمایند.

آخوندزاده تصریح کرد : تمام بررسی های مورد نیاز برای بیمار توسط تیم کاشت حلزون انجام می گیرد که شامل ارزیابی گوش، ارزیابی شنوایی، ارزیابی رادیوگرافی ، ارزیابی روانشناسی و همچنین ارزیابی جسمانی می باشد تا هر گونه مشکل بالقوه ای را که ممکن است در هنگام بیهوشی عمومی پیش آید شناسایی گردد و بعد از موفقیت آمیز بودن ارزیابی های و کاندید شدن بیمار برای عمل فوق تخصصی جراحی کاشت حلزون این عمل توسط متخصصین گوش و حلق و بینی در اتاق عمل ویژه و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود که حدود ۲ تا ۳ ساعت طول می کشد. بعد از پایان عمل نیز بسته به نظر جراح بیمار یک یا چند روز در بیمارستان بستری شده و بعد از ترخیص نیز مراقبت ها و آموزش های بعد از عمل برای بیمار آغاز می گردد.

آخوندزاده فرآیند راه اندازی مرکز کاشت حلزون را موفقیت آمیز توصیف کرده و افزود : هفته گذشته دکتر سید بصیر هاشمی و مهندس فرزاد موبدشاهی از اعضای کمیته کاشت حلزون شنوایی کشور از مرکز کاشت حلزون شنوایی ، بخش بستری بیماران ، اتاق عمل کاشت حلزون با امکانات و شرایط ایجاد شده در این مرکز از نزدیک بازدید نمودند.

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) اهواز در پایان تصریح نمود : افتتاح این مرکز می تواند باعث کاهش مدت زمان طولانی لیست انتظار عمل برای بیماران خردسال گردد  و امید است این مرکز بتواند با تلاشهای مستمر و پیگیری های مداوم دکتر صاکی مدیر گروه گوش حلق بینی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور , گامی موثر در جهت بهبود و ارتقاء سطح سلامت و کیفیت زندگی بیماران دچار افت شنوایی و خانواده های آنها بر دارد.

مصاحبه از: احمد عامری