برگزاری جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی بندرماهشهر

جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی بندرماهشهر برگزار شد.

به گزارش خورنا، جلسه توجیهی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی بندرماهشهر در سالن اجتماعات دانشکده زکریای رازی برگزار شد.

پژمان شعبانی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی بندرماهشهر در گفتگو با خبرنگار خورنا در این خصوص اظهار داشت: یکی از بزرگترین دغدغه های امروز جامعه دانشگاهی، در کنار مباحث علمی و تخصصی، افزایش امید به آینده است که یکی از عوامل افزایش امید به آینده، خلق تخصص در افراد است.

وی افزود: یکی از راه افزایش امید به آینده این است که شخص دانشجو در کنار محیط تحصیلی، در فضای کار نیز قرار گیرد. پس از بررسی های فروان دریافتیم که این پتانسیل در همین بندرماهشهر و بین اعضای هیات علمی دانشگاه است.

شعبانی تاکید کرد: بسیاری از اعضای هیات علمی دانشگاه شرکت های سهامی خاص دارند که کار های اجرایی پتروشیمی ها و صنایع را انجام می دهند. در جلسات متعدد با اعضای هیات علمی، این مباحث مطرح شد و درخواست کردیم که از دانشجویان نخبه دانشگاه آزاد بندرماهشهر در این شرکت ها به عنوان نیروی کار استفاده شود تا پس از پایان دوره تحصیل، دانشجویی تحویل جامعه شود که مطابق با خواست مقام معظم رهبری می باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر ادامه داد: این کار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر آغاز شده و در اولین قدم، گروهی از دانشجویان ما مشغول فعالیت با شهرداری و در حال انجام پروژه است. هدف این گروه، زیبا سازی کریدور نفتی بین ماهشهر قدیم و ناحیه صنعتی می باشد و جلساتی با شهردار برگزار شده و به زودی اجرا می شود.

پژمان شعبانی در خصوص شروع به کار دانشکده پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر گفت: این موضوع یکی از مسئولیت ها اجتماعی دانشگاه آزاد است. تمامی مجوز های لازم اخذ شده و اعضای هیات علمی آن نیز مشخص شده و با آن ها قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مقداری مشکل در بحث تجهیز آزمایشگاه های آن داریم. اگر این مشکلات را پشت سر بگذاریم، وزارت بهداشت مجوز آغاز به کار این دانشکده را به ما می دهد.

وی تصریح کرد: برای تجهیز مقداری مشکلات مالی وجود دارد و رایزنی هایی نیز انجام شده که تاکنون به نتیجه ای دست نیافته ایم.

شعبانی در پایان تاکید کرد: ما نیاز به کمک بلاعوض نداریم. از مسئولین مربوطه درخواست داریم این مبلغی که مورد نیاز است را به صورت قرض به دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر اعطا کنند. ما نیز به محض راه اندازی، ظرف دو سال پولی که قرض داده شده را بر می گردانیم.

گفتنی است در این مراسم از فاطمه عبادی، بانوی افتخار آفرین بندرماهشهری تقدیر به عمل آمد.

همچنین در پایان این مراسم، دانشجویان و کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر با حضور بر مزار دو شهید گمنام به خاک سپرده شده در این واحد دانشگاهی، به این شهدا ادای احترام کردند.