کشتارگاه بندرماهشهر بازگشایی شد

کشتارگاه بندرماهشهر که چندی پیش به دلیل خرابی سردخانه پلمپ شده بود مجددا بازگشایی شد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی شهرداری بندرماهشهر در اواسط سال ۹۷ شهرداری بندرماهشهر بدلیل فرسودگی ساختمان و تاسیسات کشتارگاه، تعمیرات و تغییرات اساسی را انجام نمود .

برای نمونه می توان به ساماندهی و تعمیر کف و دیوارهای سالن کشتار، افزایش ارتفاع دیوارهای اطراف کشتارگاه جهت افزایش امنیت دام های تحویلی ، اصلاح کامل سیستم برقی ، تعمیرات اساسی سردخانه زیر صفر و بالای صفر و تامین برودت مورد تایید دامپزشکی، نصب دوربین های مداربسته جهت نظارت بر صحت و سلامت کشتار، کاشی کاری و بهسازی سقف و کف اتاق کله پاک کنی ، بهبود سیستم سرمایشی سالن ، ساماندهی اصطبل نگهداری دام، لکه گیری آسفالت محوطه ی کشتارگاه، اختصاص اتاق روده پاک کنی و جدا سازی از سالن کشتار، تعبیه درپوش های فلزی روی کانال های دفع هدایت پساب در سالن کشتار،خرید و نصب آبگرمکن در سالن کشتارگاه اشاره نمود.

از جمله تغییرات دیگر کشتارگاه از ابتدای سال جاری تاکنون می توان به نصب مخازن ۱۰هزار لیتری به همراه واترجت جهت جبران افت فشار آب در سالن کشتار، جانمایی و بازسازی کامل سرویس های بهداشتی، انتقال رختکن پرسنل به محوطه باز ، تهیه بالابر جهت لاشه های دام سنگین و… اشاره نمود.

این کشتارگاه با وصول بهای اندکی تحت عنوان عوارض خدمات ذبح در مقایسه با کشتارگاه های شهرهای همجوار از صاحبان دام، امکاناتی همچون اصطبل نگهداری دام، سردخانه زیر صفر، سردخانه بالای صفر، کوره های لاشه سوز، سیستم پکیج تصفیه فاضلاب ، خودروهای سردخانه دار و کلیه امکانات از تحویل دام تا ذبح شرعی و بهداشتی، نگهداری در سردخانه جهت انگل زدایی و تحویل لاشه گوشت را انجام می دهد.

قرارداد مبارزه با جوندگان با یکی از شرکت های مورد تایید مرکز بهداشت شهرستان از اردیبهشت ماه۹۸ تاکنون منعقد گردیده بود؛ و اکنون قرارداد جدیدی نیز با دوره های پایش ماهانه جهت ریشه کن کردن جوندگان منعقد شده که هم اکنون در حال انجام میباشد.

لازم به ذکر است از سال گذشته تاکنون خدمات دهی و امکانات کشتارگاه بندرماهشهر نسبت به شهرهای همجوار به مراتب پیشرفت چشمگیری داشته است.