کوچه شهید/ بمناسبت سالروز شهادت غلامحسین کرم نسب، شهیدی که هیچ گاه پیکر مطهرش بازنگشت

خورنا | پدرام کسائی:  زندگینامه شهید غلامحسین کرم نسب

شهید غلامحسین کرم نسب به سال ۱۳۳۹ شمسی در بهبهان در خانواده ای کم درآمد و مذهبی دیده به جهان گشود. در ایام تحصیل، تابستان ها را برای کمک به خانواده بسختی کار می کرد.

از آغاز سال ۱۳۵۷ و با گسترده شدن فعالیت های فرهنگی سیاسی دانشجویان و برپا شدن مجالس سخنرانی های انقلابی در بهبهان، به جریان انقلاب پیوست.

 

او پرشور و از سر اخلاص در تظاهرات شرکت می کرد، به تشویق بازاریان برای اعتصاب می پرداخت، اعلامیه های انقلابی تکثیر و توزیع می کرد و شب ها همراه دوستانش به نگهبانی از کوچه و محلات شهر می پرداخت.
با پیروزی انقلاب، به کمیته انقلاب اسلامی بهبهان پیوست. سپس با تشکیل کانون نشر انقلاب اسلامی که یکی از مراکز فرهنگی مهم شهر بهبهان بود، به آنجا رفت و به فعالیت پرداخت.

او مسئول کتابفروشی این مرکز شد و در عرضه کتاب های دینی و انقلابی به مردم و جوانان انقلابی بهبهان نقشی مهم داشت.
پس از تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به سپاه بهبهان پیوست و سپس به سپاه شهر آغاجری منتقل شد.

در جریان ناآرامی های کردستان، همراه پاسداران سپاه آغاجری به این منطقه اعزام شد و در چند عملیات موفق علیه گروهک های ضدانقلاب شرکت کرد و فرماندهی یکی از این عملیات ها را نیز بر عهده داشت.


با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، از همان روزهای اول جنگ در خط مقدم نبرد حاضر شد و به مبارزه با دشمن پرداخت.

سرانجام در ۲۴ مهرماه ۱۳۵۹ در منطقه دبِّ حَردان، در نزدیکی اهواز، در جریان شبیخون به یک واحد زرهی دشمن، کوله پشتی پر از سلاحش مورد اصابت گلوله قرار گرفت و با انفجار آن به شهادت رسید.

پیکر مطهرش در منطقه نفوذ دشمن باقی ماند و هیچ گاه اثری از او به دست نیامد، و اینچنین بود که غلامحسین کرم نسب لقب ” شهید جاوید الاثر” یافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد