مقصر اصلی حادثه واژگونی سرویس پالایشگاه آبادان کیست؟

صبح روز ۱۵ مهرماه حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل کارگران شرکت نفت از آبادان در حال انتقال آنها به بندر صادراتی ماهشهر بود، تیتر خبرها شد.
این حادثه به یک باره در بین کارگران این شرکت و خانواده هایشان موجی از نگرانی ایجاد کرد.

آمار ضد و نقیض تعداد مصدومان در اخبار اولیه که آنها را ۲۲ نفر اعلام کرده بود نشان از دست پاچگی مسئولین مربوطه داشت.
امداد و نجات خوزستان تعداد مصدومان حادثه را ۳۵ نفر اعلام کرد که تعدادی از آنها به صورت سرپایی مداوا شدند. ۲۱ تن از کارگران به بیمارستان های شادگان و ماهشهر انتقال یافته و متاسفانه یک تن در این حادثه جان خود را از دست داد.

در خبرها به نقل از کارگران پالایشگاه آبادان آمده بود: این اتوبوس سرویس کارکنان بندر صادراتی بوده که معمولا فقط کارمندان و نه کارگران را سوار می کرد.

کارگران می گویند: سرویس های پالایشگاه بعضا فاقد اصول ایمنی جاده ای هستند. آنها در مصاحبه با خبرگزاری ها بیان داشتند که در روز حادثه به راننده بابت خواب آلودگی تذکر دادیم ولی توجه نکرد.

دیروز ۱۷ مهر یکی از مسئولین پالایشگاه آبادان در مصاحبه با خبرنگار سرویس کارگری خبرگزاری ایلنا در یک فرار رو به جلو در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفت: امروز گزارش حادثه به دستم رسیده است؛ در این گزارش آمده است: «بی‌احتیاطی از جانب راننده اتوبوس بیابانی به شماره پلاک ۵۱ع۳۲۷/۲۴ ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی راننده (نقض ماده ۱۸۰ آیین‌نامه راهبر) علت اصلی حادثه است.»
وی در ادامه با شیطنت محض گفته است: راننده خاطی را معرفی می‌کنیم به اداره حقوقی و تخلفاتِ و آنها به موضوع از نظر حقوقی رسیدگی می‌کنند.

حالا چند سوال باید پرسید:

اول اینکه: چگونه مدیریت بندر صادراتی بندر ماهشهر طبق قرار داد که باید مدل اتوبوس ها بالای ۹۴ باشد، اتوبوس های مدل ۸۹ و ۹۰ را که در حمل و نقل پرسنل به کارگیری شده است، چک نکرده است؟

دوم: پلیس راه علت حادثه را خواب آلودگی راننده عنوان کرد؛ حال مشخص نیست سلامت راننده ای که قبل از شروع به کار باید چک شود، مورد بررسی قرار گرفته است یا نه؟

بعد از این اتفاق و داغدار شدن خانواده ای و بستری ۲۱ نفر در بیمارستان، ایشان به جای تشکیل کمیته ای برای تحقیق در مورد نقض قوانین این بندر و عزل مقصرین واقعی، می گوید راننده را که استخدام شرکت پیمانکاری بوده به مراجع قضایی معرفی می کنیم. باید به عرض برسانم که این کار را پلیس محترم راهنمایی و رانندگی انجام خواهد داد. بهتر است وی تحقیق و تفحص بیشتری کند و مقصران حادثه را معرفی کند .

پایان متن/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *