برگزاری دوره آموزشی محیط بانان خوزستان با همکاری پتروشیمی تندگویان در بندرماهشهر 

دوره آموزش محیط بانان خوزستانی با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان در بندرماهشهر برگزار شد.

به گزارش خورنا، دوره آموزش محیط بانان خوزستانی با شرکت ۱۳۰ محیط بان و به مدت ۲ روز در تالار اندیشه شهرک بعثت بندرماهشهر و به میزبانی پتروشیمی شهید تندگویان برگزار شد.

نصیری معاون پتروشیمی شهید تندگویان در خصوص اهمیت محیط زیست گفت: نابودی محیط زیست برابر با نابودی کل انسان‌ها می باشد و در قانون اساسی کشور برای حفاظت از محیط زیست تاکید شده است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست برای حفظ نسل امروز و نسل آینده مورد تاکید قرار گرفته است. در آیات و روایت نیز به کرار در خصوص اهمیت آن بسیار تاکید شده است و خداوند در قرآن می فرماید: ما همه چیز را در زمین به اندازه کافی آفریده ایم و انسان است که این نظم و توازن آن را بر هم زده و باید تلاش انسان برای آبادانی زمین باشد .

نصیری به برخی مشکلات زیست محیطی و بحران آب در جهان اشاره نمود و گفت: باید با فعال شدن دیپلماسی محیط زیست، بتوانیم بسیاری از مشکلات منطقه‌ای حل را حل کنیم.

وی درخصوص آموزش گفت: ما نیازمند آموزش در همه زمینه‌ها هستیم تا بتوانیم کودکان و بزرگسالانی مسئولیت پذیر در حوزه محیط زیست داشته باشیم.

گفتنی است پتروشیمی شهید تندگویان در قالب مسئولیت های اجتماعی کلیه هزینه های برگزاری این همایش آموزشی استانی را بر عهده گرفته و میزبان این همایش بود.