فرماندارخرمشهر:۱۹۸ هزار و ۶۱۹ زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز شلمچه تردد کردند

خورنا – فرماندارویژه خرمشهر در جلسه ستاد اربعین بیان کرد: ۱۹۸ هزار و ۶۱۹ زائر از ابتدای ماه صفر تاکنون از مرز شلمچه تردد کردند.

وی شمار خروج اتباع خارجی از گذرگاه شلمچه را در این مدت ۳۰ هزار نفر بیان کرد و گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر تبعه خارجی از این گذرگاه کشورمان وارد شدند.

مودت در ادامه به ممنوعیت ورود اتباع پاکستانی از سوی عراق به این کشور اشاره کرد و افزود:ورود اتباع پاکستانی به عراق باید از طریق کنسولگری رفع شود چون توقف اینها در مرز مشکل ایجاد می کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر صادر نشدن کارت تردد خودروها را از دیگر مشکلات در مرز شلمچه بیان کرد و گفت: ستاد عتبات عالیات باید مشکل کارت تردد خودروها به ویژه خودروهای موکب داران برای انتقال وسایل و مواد غذایی برطرف کند.

وی در ادامه درخصوص اقدامات انجام شده در مسیر شلمچه خاطرنشان کرد: روشنایی ، لکه گیری ، خط کشی و آسفالت مسیر به ۱۱ کیلومتر از میدان مقاومت تا مرز شلمچه انجام شده است.

مودت گفت: تاکنون ۲۵ دستگاه آمبولانس از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان در این مرز مستقر شده و انتظار می رود طبق تعهداتی که استان های معین داده اند دستگاه های آتش نشانی، آمبولانس و سایر موارد مورد نیاز تهیه شود.