مشکلات ادامه‌دار آموزش و پرورش بندر ماهشهر/ کلاس‌های درسی که همچنان معلم ندارند

نیمی از ماه مهر و شروع مدارس می‌گذرد ولی تعدادی از کلاس‌های درس بندر ماهشهر همچنان رنگ معلم به خود ندیده است.

مشکل کمبود معلم در شهرستان بندر ماهشهر از سال‌های قبل آغاز شده است. سالیانه تعداد زیادی از معلمان و دبیران با سابقه شهرستان بازنشسته شدند و با توجه به عدم استخدام نیروی جدید توسط آموزش و پرورش کشور، اکنون اوضاع وخیم‌تر شده است.

رییس آموزش و پرورش بندر ماهشهر نیز مشکل کمبود معلم را از ماه‌ها قبل در جمع اصحاب رسانه گوشزد کرده بود و آن زمان گفت که در تلاش است که در سال تحصیلی جدید مشکل کمبود نیرو را رفع کند.

اما با شروع سال تحصیلی جدید همچنان بسیاری از والدین در پیام‌های خود به خبرگزاری خورنا از نبود معلم در کلاس درسی خبر می‌دهند و از این وضعیت گلایه می‌کنند.

در حالی شهروندان بندر ماهشهری از نبود معلم در کلاس‌های درسی مدارس جمی، شهید محمود رییس قنواتی، روستای آلبوعلایج علیا گلایه می‌کنند که سال گذشته نیز برخی از مدارس شهرستان با این موضوع رو به رو بودند.

این در حالی است که مجتبی دیناروند رئیس اداره آموزش و پرورش بندر ماهشهر در نشست خبری ۱۸ مهر ۱۳۹۷ و در جمع اصحاب رسانه، از مشکلات کمبود معلم سخن به میان آورده و گفته بود که این مشکل به حداقل رسیده است.

به نظر می‌رسد پس از گذشت یک سال، آموزش و پرورش بندر ماهشهر با همان مشکلات قدیمی دست و پنجه نرم می‌کند و تدابیر رییس جوان آموزش پرورش برای حل کمبود نیرو راه به جایی نبرده است.