رییس آموزش و پرورش بندرماهشهر:

از تمام پتانسیل منطقه برای جبران کمبود نیرو استفاده کردیم/ در بندر ماهشهر با کمبود ۴۰۰ نفر معلم مواجه بودیم/ توزیع کتاب در استان با مقداری تاخیر مواجه شده است

رییس آموزش و پرورش بندرماهشهر گفت: در بندرماهشهر با کمبود ۴۰۰ نفر معلم مواجه بودیم که تمام تلاشمان را انجام دادیم تا این مشکل را برطرف کنیم.

مجتبی دیناروند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: ما حدود ۳۰۰ مدرسه داریم که حدودا ۳۰۰۰ کولر در آن ها به کار رفته است. اگر از هر مدرسه در طول سال یک کولر خراب شود، ما در سال به ۳۰۰ کولر جدید نیاز داریم. اما آنچیزی که از طریق ستاد نوسازی مدارس به ما اهدا می شود کمتر از ۵۰ کولر در سال است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۲۰۰ کولر از طریق شورای راهبردی و ستاد نوسازی مدارس به آموزش و پرورش اهدا شد و امسال نیز حدود ۸۰ کولر از همین طریق به آموزش و پرورش بندرماهشهر تخصیص شده که ۴۰ دستگاه از آن ها قبلا توزیع شده و ۴۰ دستگاه دیگر ظرف دو روز آینده در مدارس توزیع خواهد شد.

رییس آموزش و پرورش بندرماهشهر با تاکید بر اینکه کل کشور با بحث کمبود معلم درگیر است، تاکید کرد: طبق آمار، در استان خوزستان ۱۶۰۰۰ معلم کمبود داریم. در بندرماهشهر نیز با کمبود ۴۰۰ نفر معلم مواجه بودیم که تمام تلاشمان را انجام دادیم.

وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شد، در پایه ابتدایی حدودا ۳۰ نفر و در مقطع متوسطه نیز با ۱۵ نفر کمبود نیرو مواجه هستیم. سعی کردیم از تمام پتانسیلی که در منطقه وجود داشت، استفاده کرده تا این مشکل را حل کنیم.

دیناروند تاکید کرد: ۲۶ نفر نیرو از نهضت سواد آموزی جذب شده که دیروز به آموزش و پرورش بندرماهشهر معرفی شدند. ما نیز امروز این نیروها را سازماندهی کرده و از فردا در کلاس درسی حاضر خواهند شد تا بخش عمده ای از کلاس های بدون معلم، معلم دار شوند.

دیناروند در پاسخ به این سوال که چرا برخی از دانش آموزان با گذشت ۱۳ روز از آغاز سال تحصیلی کتاب درسی دریافت نکرده اند، این مسئله را مشکل کل استان عنوان کرد و گفت: توزیع کتاب در استان با مقداری تاخیر همراه شده و این مشکل فقط در بندرماهشهر نیست. امروز نیز تعدادی کتاب از اهواز به دست ما رسیده که فردا در مدارس توزیع خواهد شد.

دیناروند در پایان تاکید کرد: دریافت هر گونه وجه خارج از ضوابط ممنوع است و خانواده هایی که به اجبار پولی به مدرسه پرداخت کردند، به آموزش و پرورش شهرستان مراجعه کنند تا این موضوع پیگیری شود.