نمایشگاه اسکناس و تمبر در بندرماهشهر برگزار شد/ تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی وصنایع گردشگری شهرستان بندرماهشهر از برپایی اولین نمایشگاه اسکناس و تمبر در شهرستان بندرماهشهر به مدت چهار روز در فرهنگسرای فردوسی و رونمایی از تمبر اختصاصی شهرستان بندرماهشهر خبر داد.

سارا عبادی در حاشیه اولین نمایشگاه اسکناس و تمبر بندرماهشهر اظهار داشت:  اولین نمایشگاه اسکناس و تمبر در شهرستان بندر‌ماهشهر به مناسبت هفته میراث فرهنگی توسط وحید حمیدی و علی عطایی از مجموعه داران میراث فرهنگی با همکاری شرکت عملیات غیر صنعتی برگزار شده است.

وی افزود: این نمایشگاه که به مدت ۴ روز در محل فرهنگسرای فردوسی ناحیه صنعتی بندرماهشهر توسط عطایی پژوهشگر و نویسنده برای علاقمندان سکه و ارز و اقتصاد برپا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی وصنایع گردشگری شهرستان بندرماهشهر بیان کرد:  همه اسکناس‌های  به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه توسط این دو مجموعه دار طی سال‌های متمادی از سراسر کشور جمع آوری شده و به ثبت رسیده است که تقریباً ۹۵ درصد اصل و ۵ درصد مانده چاپی بوده است .
وی گفت: همچنین برای اولین بار در این نمایشگاه از تمبر اختصاصی شهرستان بندر ماهشهر با حضور فرماندار، رئیس اداره پست  شهرستان و دیگر مسئولان شهری رونمایی شد که امیدوارم با چاپ انبوه و ارسال به سراسر  کشور، این تمبر شهرستان بندر ماهشهر را معرفی کند.

محسن بیرانوند در مراسم افتتاح این نمایشگاه با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران دفاع مقدس اظهار داشت: بنده نیز به نوبه از برادران عزیزم که با علاقه‌مندی شخصی خود در گردآوری این مجموعه خوب و ناب شامل اسکناس تمبر از سراسر جهان است کمال تشکر را دارم.

وی افزود: بخش‌هایی از این نمایشگاه یادآوری اتفاقات تاریخی مهم جهان است که اثرات خود را بر سرنوشت بشریت نشان داده است ، به نظرم جا دارد این نمایشگاه به همین شیوه گسترش پیدا کند و دستاورد های دیگر بشریت نیز به نمایش گذاشته شود.

فرماندار بندرماهشهر بیان کرد: از اداره میراث فرهنگی که انصافاً علاقه‌مند به این حوزه است و دلسوزانه مسائل را دنبال می کند بابت برپایی این نمایشگاه قدردانی میکنم؛ در این چند وقت آثار ملی ثبت شده تیم شهرستان بی نظیر بوده است.

وی گفت:  از شرکت عملیات غیرصنعتی که این فضا را در اختیار هنرمندان قرار دادند و از هنر و هنرمندان این خطه حمایت کردند سپاسگزاریم؛ صنایع همیشه ما را در کارهای خوب  شهرستان همراهی کرده‌اند ؛ ما انتظار داریم و سایر دستگاه‌ها و صنایع به عنوان پشتیبان و اسپانسر در کنار هنرمندان حضور پیدا کنند.

بیرانوند عنوان کرد: این نمایشگاه شروع خوبی برای کارهای هنری و فرهنگی که ریشه در اصالت و فرهنگ مردم و این دیار دارد بوده و هر کسی که به قدمت و اصالت اهمیت می دهد از تشکیل این نمایشگاه لذت می‌برد.