مخالفت اعضای شورای شهر با تجمیع انتخابات

خورنا: یک عضو شورای شهر گفت: اعضای شورای شهر با تجمیع انتخابات شورا و ریاست جمهوری مخالف هستند.

مرتضی طلایی درباره زمان برگزاری انتخابات شورای شورای شهر تهران، گفت: مهدی چمران به عنوان رئیس شورای تهران پیشنهاد داده که انتخابات شورای شهر یکماه زودتر از انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و دیگر اعضای شورا نیز از این پیشنهاد استقبال کردند.

وی ادامه داد: تجمیع انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر به صلاح شورا نیست و سودی برایش ندارد چرا که انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات شورا را نیز تحت الشعاع خود قرار می دهد و از اهمیت انتخابات شورا می کاهد.

عضو شورای شهر تهران با اعلام نارضایتی از تجمیع انتخابات، تصریح کرد: چنانچه انتخابات شورا زیر سایه انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود، بحث های سیاسی به بحث های مدیریت شهری ورود پیدا می کند و شورا را در رسیدن به اهداف خود دچار اختلال می کند.

طلایی شورای شهر را یک نهاد اجتماعی دانست که کنار هم قرار گرفتن انتخابات آن با انتخابات ریاست جمهوری، آن را تبدیل به یک تشکل سیاسی می کند و شورا از این رو به منظور دستیابی به اهداف خودخواهان اجرای زودتر انتخابات شوراها پیش از ریاست جمهوری است. در مجموع باید گفت که اعضای شورای شهر موافق تجمیع انتخابات نیستند و آن را به ضرر شورا می دانند اما در نهایت همه تابع قانون هستند و باید اجرای قوانین بیش از هر چیز مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش مهر، از زمانی که موضوع تجمیع انتخابات در مجلس شورای اسلامی مطرح و تصویب شد بیش از دو سال می‌گذرد. طرحی که آن زمان با حرف و حدیث‌های زیادی در بهارستان به تصویب رسید و مخالفین سرسختی هم داشت. اما یک دلیل مهم این طرح را به قانون تبدیل کرد که آن دلیل کاهش هزینه‌های برگزاری انتخابات است. یکی از منتقدین این طرح مهدی چمران بود. رئیس شورایعالی استانها هنوز هم برای تغییر این طرح تلاش می‌کند و معتقد است این همزمانی به نفع انتخابات شورا‌ها نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *