افزایش ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی(ره) از رشد ۵۹ درصدی آن نسبت به ۶ ماهه سال گذشته خبر داد.

خورنا| هدایت اله ترحم: عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بندرامام خمینی(ره) از بنادر بزرگ کشور است که ۸۰ درصد کالاهای اساسی کشور را تامین کرده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۲۳ میلیون کالا در ۶ ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: از این میزان ۹ میلیون از آن مرتبط به کالاهای اساسی بوده است و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد ۵۹ درصدی نشان می دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این مجتمع بزرگ تجاری صرفا محلی برای تخلیه و بارگیری کالا نیست افزود: با جذب صنایع و کارخانجات به محلی برای فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده تبدیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به افزایش شمار کشتی های ورودی به مجتمع بندری امام خمینی(ره) تصریح کرد: به همان میزان که عملیات فشرده و پرحجمی برای تسریع در تخلیه و خروج کالاهای اساسی در بخش خشکی این مجتمع بزرگ بندری صورت می پذیرد، در بخش دریایی نیز معادل همین حجم خدمات به شناورهای رو به افزایش ورودی ارائه می گردد.