جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان مسجدسلیمان برگزارشد

به گزارش خبرگزاری خورنا شهرستان مسجدسلیمان /جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خورنا شهرستان مسجدسلیمان /جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری در این جلسه اظهار داشت: لازم است از همه نهادهایی که در بحث زلزله همدلی و همکاری داشتند تشکر کنم امیدواریم دلسوزی های شما مسئولین آثار خوبی را برای مسجدسلیمان به ارمغان بیاورد.

حیدر حجتی نیا گفت: دستور اکید استاندارمحترم این است که کارها سریع پیگیری شود بحث بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی را بنیاد مسکن بیگیری می کند بالاخره مردم انتظار دارند آثار اعتبارات و تخصیصات مربوطه را در شهر احساس کنند و یک اشتغالی را برای اقشار مختلف مردم به وجود بیاورد.

سرپرست فرمانداری عنوان کرد: در بحث مهار آتش سوزی های گسترده ای که در مزارع و جنگل های اطراف بوجود آمده بود مدیران منابع طبیعی و دستگاه های دیگر تلاش خوبی داشتند اما انتظار است سایر دستگاه های متولی یک سری امکانات بیشتری را در اختیار منابع طبیعی قرار بدهند.

حجتی نیا توضیح داد: با توجه به پیش بینی هایی که در بحث بارندگی های امسال شده است نیازاست در اسرع وقت جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران تشکیل شود.

وی افزود: همه ما به کمبود منابع و امکانات موجود واقف هستیم ولی در هرصورت دره هایی که امسال پس از وقوع سیلاب لایه روبی شدند فضولات زیادی در حاشیه آن ها انباشته شده که نیاز است هرچه سریع تر به جای دیگری منتقل شوند تا شهر دچار بحران نشود.

حجتی نیا در خصوص بندهای سیلاب گیری که دچار تخریب شدند عنوان کرد: معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری از طریق کارخانه سیمان، مصالح مورد نیاز(سیمان و شن وماسه ) را جهت ترمیم این بندها هرچه سریع تر تهیه نماید چرا که اگر آسیبی به این بندها برسد حتما روستاهای پایین دستی و مزارع دچار مشکل خواهند شد.

سرپرست فرمانداری مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: تپه نفتک که حدود سال گذشته دچار ریزش شد باید ایمن سازی شود هیچ دستگاهی نباید نسبت به این مسئله کوتاهی کند شهردار نسبت به ایمن سازی این منطقه سریعا ورود کند.

وی تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی نسبت به تکمیل پل سی میلی و جاده جریک
پیگیری کند در بحث تکمیل جاده های روستایی و مرمت و بهسازی مناطق مختلف هر جایی که نیاز بود ماشین آلات را بسیج کنند تا هرچه سریع تر بهسازی شوند.

ابراهیم بهرامی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نیز در ادامه گفت: یکی از مباحث اصلی بحث بارندگی هاست در سال گذشته این مسئله آسیب شناسی شد و نیازبود دستگاه های متولی خوب کار کنند که متاسفانه تاکنون نتیجه خوبی گرفته نشد شهر مسجدسلیمان پنج نقطه آبگیر دارد انتظاداریم شهرداری و ادارات متولی این موضوع را مدیریت کنند که به مشکل برنخوریم.

وی توضیح داد: بحث تپه رانشی نفتک را داریم بعد از گذشت یک سال واندی نتوانستیم نتیجه مطلوبی در این زمینه بگیریم علی رغم اینکه اعتبار لازم در اختیار شهرداری گذاشته شد انتظار داریم بحث بازگشایی مسیل ها، دهانه پل ها علل الخصوص حرص درختانی که در مسیر برق هستند نیز پیگیری شود.

بهرامی اضافه کرد: در خصوص و اداره راهداری بحث اداره و راهگشایی مسیر ها در مهرماه شرایط بارش را نرمال اعلام کردند ولی آبان ماه از حالت عادی فراتر می رویم و نیاز است آمادگی لازم را داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق بازدیدی که از پل سی مایلی داشتیم بااینکه بعد از گذشت دوسه سال حدود دوازده میلیارد تومان اعتبار در این زمینه گذاشته شده است ولی پیگیری نشده و دومسیر دسترسی به آن هنوز تکمیل نشده اند.

بهرامی تصریح کرد : پنج کیلومتر باقی مانده جاده جریک هنوز تعیین تکلیف نشده است ممکن است کوه ریزش کند و اتفاق بدی در آن منطقه رخ دهد.

معاون برنامه ریزی فرمانداری بیان کرد: یک سری ساختمان در سیل سال گذشته تخریب شدند که نیاز است بنیاد مسکن وضعیت جابه جایی آن ها را در همین طرح جابه جایی تعیین تکلیف کند.

گفتنی است در این جلسه اعضای شورای هماهنگی مدیریت شهرستان هرکدام نظرات و مسائل مربوط به کار خود را مطرح کردند.