شرکت بهره برداری مارون، پیشرو در توسعه صنعت گردشگری بهبهان

خورنا | پدرام کسائی: مدیر گردشگری شرکت بهره برداری از سد نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون از برگزاری برنامه های متنوع بمناسبت هفته گردشگری توسط این شرکت خبر داد.

محمد رمضانی مقدم در گفتگو با خبرگزاری خورنا گفت: با توجه به رسالت سازمان آب و برق خوزستان و شرکت بهره برداری مارون در حوزه گردشگری و همچنین قرار داشتن در هفته گردشگری، این شرکت بر آن شد که با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه ای که در منطقه و شرکت مارون وجود دارد، نسبت به معرفی مناسب آنها اقدام کند.

وی توسعه الکترونیکی و فضای مجازی را در عصر جدید ابزاری برای دسترسی آسان به اطلاعات دانست و گفت: در بحث گردشگری و معرفی آثار و جاذبه ها این امر می تواند کمک شایانی باشد، ولی در کنار آن لازم است از تجارب و داشته های متخصصان و کارشناسان استفاده لازم را جهت معرفی هرچه بهتر و کارشناسانه داشته باشیم.

رمضانی مقدم در تشریح پتانسیل های گردشگری شرکت بهره برداری از سد نیروگاه و شبکه های آبیاری مارون گفت: در حال حاضر پلاژهای مارون همچون نگینی درخشان در جنوب کشور است و شهروندان، میهمانان و گردشگران می توانند در محیطی آرام و دلنشین در مجاورت دریاچه زیبای سد مارون اوقاتی خوش را در این مجموعه داشته باشند.

وی افزود: مجموعه پلاژ مارون در حال حاضر دارای ۱۹ ویلا می باشد، که شامل ۹ ویلا تک خوابه، ۹ ویلا سه خوابه و یک ویلای چهار خوابه است، که مجموعا ۸۱ تخت را شامل می باشد.

محمد رمضانی مقدم در خصوص امکانات پلاژ مارون در کنار ویلاها گفت: این ویلاها کلیه امکانات رفاهی اقامتی را داراست و در محیطی بسیار زیبا و مفرح دارای ۶ هزار و ۵۰۰ متر فضای سبز که ۳ هزار و ۸۰۰ متر آن گل کاری شده قرار گرفته است، و دارای امکاناتی از قبیل پیست دوچرخه سواری در تمام محیط پلاژ، زمین فوتسال، زمین چمن فوتبال، زمین والیبال ساحلی، شهربازی کودکان، عکاس خانه سنتی با لباس های محلی، رستوران، کافی شاپ و فروشگاه است.

وی افزود: پلاژ مارون محیطی جذاب، با فضائی دل انگیز و چشم انداز بسیار زیبا با امکانات رفاهی مناسب است، که گردشگران از اقصی نقاط کشور می توانند در فصول سرد سال می توانند از این مکان بازدید کنند.

مدیر گردشگری شرکت بهره برداری مارون در خصوص دیگر امکانات و ظرفیت های گردشگری مارون گفت: یکی دیگر از جاذبه های بسیار خوب و منحصر بفرد شرکت بهره برداری مارون، سالن اجتماعات است که بر روی تاج سد مارون و با شکل ظاهری بسیار خاصی احداث شده است، و با ظرفیت ۱۰۰ نفر مجهز به بروز ترین امکانات صوت و تصویر می باشد.

رمضانی مقدم افزود: این سالن با چشم انداز بسیار زیبای دریاچه سد مارون آماده برگزاری همایش ها، سمینارها، جلسات و دوره های آموزشی برای سازمان ها، ادارات، نهادها و شرکت های خصوصی است.

محمد رمضانی مقدم تفریحات آبی در دریاچه مارون را یکی دیگر از جاذبه های بسیار خوب و کم نظیر در جنوب کشور عنوان کرد و گفت: دریاچه سد مخزنی مارون به مساحت ۲۵ کیلومتر مربع و ۳۰ کیلومتر طول فضایی بسیار زیبا و چشم نظیر دارد که برای شرکت بهره برداری مارون به منظور استفاده هرچه بیشتر از این ظرفیت در زمینه گردشگری آبی، امکان تفریحات آبی را برای استفاده شهروندان و گردشگران در این مکان برپا نموده است.

وی در تشریح امکانات موجود برای تفریحات آبی در دریاچه سد مخزنی مارون گفت: قایق موتوری، اتوبوس دریایی، جت اسکی، شاتل، بنانا و آموزش غواصی از جمله امکانات بسیار خوب و مهیج ارائه شده برای شهروندان و گردشگران است.

وی افزود: به تازگی نیز با هماهنگی انجام گرفته با اداره حفاظت محیط زیست ضمن ایجاد اسکله ماهیگیری در مجاورت دریاجه سد مخزنی، امکان ماهیگیری ورزشی با قلاب برای علاقمندان به این رشته مهیا شده است.

رمضانی مقدم هتل و رستوران مارون را نیز از دیگر امکانات رفاهی مجموعه شرکت بهره برداری مارون برشمرد و گفت: هتل ۲ ستاره مارون با ظرفیت ۲۴ اتاق از دیگر امکانات رفاهی برای استفاده مسافرطن و گردشگران است که دارای سالن جلسات VIP و رستوران مجهز با ظرفیت ۵۰۰ نفر می باشد.

مدیر گردشگری مارون ضمن اشاره به بهره برداری آزمایشی از سد تنظیمی آریوبرزن گفت: شرکت بهره برداری مارون در نظر دارد پس از بهره برداری از سد آریوبرزن با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی از پتانسیل این سد نیز برای توسعه گردشگری شهرستان استفاده بهینه نماید.

محمد رمضانی مقدم در پایان ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: این شرکت در نظر دارد در هفته گردشگری با برگزاری برنامه های مناسب، پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه شهرستان را در حد توان معرفی نماید, که برپایی نمایشگاه عکس از تاسیسات گردشگری مارون و مناظر زیبای گردشگری منطقه بهبهان ,صنایع دستی بهبهان و مصنوعات هنری صنعتگران بهبهانی در روز هشتم مهرماه تا پایان هفته گردشگری درهتل مارون, برگزاری نشست تخصصی با موضوعیت گردشگری, اجرای برنامه نقالی, نیم بهاء شدن تمام خدمات گردشگری شرکت مارون و…از جمله این برنامه ها می باشد.