نشست خبری عوامل نمایش شاپرک خانم با اصحاب رسانه برگزار شد+تصاویر

خورنا|باقر گل فر:بنابه گزارش خبرنگار خبرگزاری خورنا بندرماهشهر روز جمعه در نشست خبری عوامل و اسپانسران نمایش “شاپرک خانم” با اصحاب رسانه به زوایای مختلف این کار هنری در محل کافه رستوران لئون بندرماهشهر پرداخته شد.

کارگردان نمایش ” شاپرک خانم” در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در ابتدا به تشریح داستان این نمایش پرداخت و اظهار داشت: داستان این نمایش در حوزه کودک و نوجوان با هدف ترویج فرهنگ ایثارگری، وفاداری و صداقت، داستان شاپرکی را به نمایش می گذارد که به ناگهان در دام عنکبوتی می افتد و به ناچار مجبور به فریب دادن حشراتی می شود که در نهایت طئمه آن عنکوبت شوند، اما این شاپرک با درنظر گرفتن وجدان خود و در پیش گرفتن صداقت و درستکاری، حقیقت را برای حشرات بازگو می کند و با از خودگذشتگی به عنکبوت با صراحت می گوید که حاضر به فریب حشرات بی گناه نیست و به جای آن حاضر به شکار خود توسط عنکبوت می شود.

دانیال سیاحی در ادامه نشست با تاکید ویژه بر لزوم تمرکز و تلاش برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در حوزه کودک و نوجوان به دیگر سوال خبرنگاران پاسخ می دهد و می گوید: به قدری این حوزه از حساسیت بالایی برخوردار است که تاثیرات آن ابعاد مختلف جامعه را دربرمی گیرد؛ از این رو برای انجام این کار از بهترین ها در حوزه طراحی دکور و صحنه، نورپردازی و صدابرداری، آهنگ سازی، بازیگری و قصه نویسی با مشاوره روانشناسان مجرب و کارآزموده بهره گرفته شده است تا بتوان به بهترین نحو ممکن تاثیر خود را بر مخاطبان باقی بگذارد.

وی ادامه داد: بنابراین به جهت اهمیت این مقوله و چالش های مختلف اجتماعی قول می دهم هر سال یک نوبت به ارائه یک نمایش در حوزه کودک و نوجوان با رعایت تمامی ظرافت ها و حساسیت های این حوزه بپردازم.

سرپرست گروه تئاتر رها در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در بندرماهشهر تئاتر مخاطبین خود را پیدا کرده و این هنر در بین مردم راه پیدا کرده است، در این کار افتخار همراهی چندین اسپانسر بخش خصوصی را داشتیم که گواه همین مطلب است؛ اما در این میان بدون شک برای دام و بقای هنر و حضور موفق تر در این حوزه در کنار یاری و همراهی مردم، نیازمند تعامل و حمایت مسئولین نیز هستیم که گام های بلندی در حوزه تئاتر منطقه به ویژه کودک و نوجوان برداشته شود.

بابونه راستگویان از هنرمندان تئاتر کشور نیز مهمان ویژه این نشست خبری بود، این هنرمند تئاتر مدت هاست که از صحنه نمایش دور بوده و تغییر ناگهانیِ بازیگر در نمایش اسب چشمه، بازگشت دوباره او را به صحنه رقم زده است. راستگویان تئاتر را به صورت غیر رسمی از سال ۱۳۷۰ شروع کرده و به مدت بیست سالِ پیوسته به کارگردانی و بیشتر بازیگری مشغول بوده است.

گفتنی است؛ نمایش “شاپرک خانم” به کارگردانی دانیال سیاحی کاری از گروه تئاتر رها؛ اولین اجرای خود را ۱۶ آبان ماه به روی صحنه می برد و به مدت یک ماه در تالار شهید آوینی بندرماهشهر میزبان علاقه مندان به هنر تئاتر کودک و نوجوان می باشد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *