لیگ برتر فوتبال خوزستان/ نتایج و آنچه در هفته یازدهم مسابقات گذشت

خورنا: در حالیکه بارندگیهای اخیر رقابتهای فوتبال لیگ برتر خوزستان را در هفته یازدهم تحت تآثیر خود قرار داده بود و برپایی چند دیدار در پرده ای از ابهام قرار داشت با همت مسئولین برگزاری و تماشاگران مشتاق، دیدار پابه پای تیمها طی روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه همه را به وجد آورد.

به گزارش خبرنگار خورنا، رقابتهای داغ در بالا و پایین جدول از جمله موارد دیدنی این مسابقات است. گرچه استقلال ملاثانی با پیروزی با ارزش برابر همنام شوشتری خود در صدر جدول نشست اما شکست نفتون مسجدسلیمان، استقلال شوشتر و میلاد دزفول بساط شادی دیگر تیمها را فراهم ساخت.

در هفته یازدهم ابتکار عمل در دست آبی پوشان ملاثانی بود. این تیم که در این فصل دست به جوانگرایی زده و حالا تیمی یکدست شده است بازی شش امتیازی را از حریف همنام شوشتری خود برد.

دیدار تیمهای اول و دوم جدول از بازیهای حساس و نفسگیر این هفته بود که آبی های ملاثانی با ارایه کار گروهی خوب و در حالی که فرصتهای زیادی را از روی شتاب زدگی مهاجمانش از دست داد با تک گل علی دریایی که در نیمه اول به ثمر رسید پیروز شد و صدرنشینی خود را استحکام بخشید.

در مقابل، استقلال شوشتر بازی ضعیف و دور از انتظاری را به نمایش گذاشت. استقلال ملاثانی که با کسب ۲۵ امتیاز در صدر قرار گرفته است، از هدایت مربی دلسوز و پر کاری همچون داریوش هرمزی و بازیکنانی چون حسن حمیدی، اسد عبادی، حسن کمایی، علی دریایی و… برخوردار است.

استقلال در هفته دوازدهم در حالی که سه بازیکن اصلی خود را به دلیل سه اخطاره بودن در اختیار ندارد مهمان تیم یادآوران شلمچه نوین خرمشهر است.

تیم شاهین که نماینده شهر صنعتی و بندری ماهشهر است، در کابوس تیمهای ته جدولی گرفتار شده بود اما با پیروزی ۲ بر ۰ برابر میلاد درفول تا حدودی خود را بالا کشید.

گلهای شاهین را ساجد حردانی و غلامرضا عتیقی به ثمر رساندند تا شاگردان بابک دوانی به سه امتیاز شیرین دست پیدا کنند. قضاوت این دیدار را عباس راکی با کمکهای یوسف شهریاری و معتمدنیا برعهده داشتند.

جدال جنوب سوسنگرد و نفتون مسجدسلیمان از اهمیت ویژه ای برای نفتون برخوردار بود. نفتون، تیمی که چند هفته ای پیشتازی می کرد در برابر جنوب هر چه تلاش کرد راه به جایی نبرد و در نهایت با قبول شکست ۲ بر ۱ اسباب شادی دیگر تیمهای صدرنشین را فراهم کرد.

جنوب که نیمه اول را با تک گل حمیدجرفی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید پیروز به رختکن رفته بود در نیمه دوم نفتون کار را به تساوی کشاند اما باز حمید جرفی مهاجم گلزن تیم جنوب روی یک کار گروهی از پاس عمقی حسین بیت سعید نهایت استفاده را برد و توپ را درون دروازه نفتون جای داد تا استادیوم تختی سوسنگرد غرق در شادی شود.

شاگردان رسول سیاحی با این پیروزی ۱۷ امتیازی شدند و به مکان ششم جدول رسیدند. نفتون هم با ۱۸ امتیاز از رده سوم به رده پنجم سقوط کرد. داوری این دیدار برعهده عباس ظهیری با کمکهای پارسانژاد و مهدی راوش بود که یکی از پر اخطارترین بازیهای هفته را شاهد بودیم. داور این دیدار بیش از ده کارت زرد از جیب خود بیرون کشید.

در چارچوب همین مسابقات، استقلال مسجدسلیمان همچنان سیر نزولی را طی می کند و این هفته نیز در خانه تن به شکست ۱ بر ۰ مقابل تیم مدعی شلمچه نوین خرمشهر داد. استقلالی مسجد سلیمان که از تیم های ریشه دار استان است، دوران بسیار دشواری را پشت سر میگذارد، بخ طوری که طی هشت دیدار گذشته خود شکست خورده و در قعر جدول دست و پا میزنند.

در دیگر سوی میدان، شلمچه نوین خرمشهر قرار داشت که با کسب ۲۱ امتیاز و برحسب تفاضل گل در مکان سوم جدول جای گرفت. این دیدار را محمدعلی رامی با کمکهای صفریان و علیپور قضاوت کردند.

رقابتهای هفته یازدهم با انجام دو دیدار در روز پنج شنبه پیگیری شد که فرهنگ برای اینکه همچنان درصدر جدول باقی بماند تیم شیبان باوی را در ملاثانی با شکست سنگین ۴ بر ۰ روبرو کرد.

رضا احمدی، صادق صدریان، خلیل آقایی و هاشم سیاه پور گلهای پیروزی آور فرهنگ را درون دروازه حریف جای دادند تا با ۲۱ امتیاز در مکان دوم جدول جا خوش کنند. این تیم با چهار امتیاز اختلاف به دنبال استقلال ملاثانی است.

یکی از بازیهای زیبای هفته میان آنزان ایذه و پرسپولیس ویس در قلعه تل برگزار شد که در نهایت با تساوی ۱ بر ۱ به پایان رسید. در این دیدار پر افت و خیز قرمزپوشان ویسی با فوتبالی روان، بارها دروازه آنزان را در معرض سقوط قرار دادند. از آنطرف آنزان نیز با جنگندگی خوب به دروازه پرسپولیس یورش میبرد. تیم پرسپولیس که تا دقیقه ۷۵ بازی با گل مسلم چالشتری کابوس شکست را برای حریف به صدا درآورده بود به دنبال اخراج و ده نفره شدن، مهاجم تیم آنزان حامد کرمی مانع از شکست خانگی تیمش شد تا بازی با نتیجه ۱ بر ۱ به پایان برسد.

پرسپولیس با این تساوی ۱۶ امتیازی شد و در مکان هفتم ایستاد و آنزان هم با ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم قرار گرفت.

پرونده مسابقات هفته دوازدهم با انجام دو دیدار در قلعه تل و هندیجان روز جمعه بسته شد. سپاهان تیم زردپوش ایذه با پیروزی ۲ بر ۰ از میدان رویایی با استقلال حمیدیه بیرون آمد و حریف خود را با شکست به شهر خود بدرقه کرد تا با کسب ۱۴ امتیاز در مکان دهم قرار گیرد.

گلهای این تیم را فرخ نیا از روی نقطه پنالتی و حافظ دانیالی به ثمر رساندند.

دیدار دو تیم شاهین هندیجان و استقلال بسیج رامهرمز با قضاوت پورخلف داور شجاع و نترس خرمشهری با نتیجه مساوی ۱ بر ۱ خاتمه یافت.

شاهین که در مقابل استقلال به پیروزی می اندیشید تا مکان بهتری در جدول رده بندی از آن خود نماید نتوانست در خانه و برابر تماشاگران خود تیم استقلال را شکست دهد. این تیم که ده نفره به بازی ادامه می داد در دقیقه ۵۵ دروازه اش توسط علی دیلمی باز شد اما مجید یزدان پناه از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند.

شاگردان اشکش در ده دقیقه پایانی می توانستند برنده میدان باشند اما بی دقتی مهاجمان این تیم مانع پیروزی این تیم شد تا پرونده هفته یازدهم با ثبت ۱۷ گل بسته شود.

نتایج کلی هفته یازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر خوزستان:

(استقلال ملاثانی ۱….استقلال شوشتر ۰ )

(استقلال مسجدسلیمان ۰ …شلمچه خرمشهر ۱)

(شیبان باوی ۰….فرهنگ رامهرمز ۴ )

(شاهین ماهشهر ۲……میلاد دزفول ۰)

(جنوب سوسنگرد ۲….نفتون مسجدسلیمان ۱)

(آنزان ایذه ۱……پرسپولیس ویس ۱

(شاهین هندیجان ۱…..استقلال رامهرمز ۱)

(سپاهان ایذه ۲……استقلال حمیدیه ۰)

گزارش از یونس عبادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • اهوازی واقعا جای تحسین داره خبرنگار شما با تحلیل های خوبش.هر هفته استفاده میکنیم.