فروش ADSL متوقف شد

خورنا: تلنا نوشت، شرکت ها به بهانه افزایش تعرفه پهنای باند فروش ADSL را متوقف کرده اند.

در پی اعلام مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات که منجر به افزایش ۵۰ درصدی قیمت پهنای باند اینترنتی که در اختیار شرکت های ندا قرار می گیرد؛ شرکت های ندا فروش خود را متوقف کرده اند.

بر اساس این گزارش کم فروشی شرکت های بخش خصوصی تا آنجا پیش رفته که اخیرا در برخی از سایت های این شرکت ها زمان فروش خود را تنها محدود به فروش یک ماهه نموده اند.
بنا به گفته یکی از مدیران شرکت PAP اگر زیر ساخت به عنوان تامین کننده پهنای باند تخفیفاتی را برای شرکت های PAP در نظر نگیرد بزودی بخش خصوصی فعال در این حوزه با سرمایه گذاری های بالا نابودی می شوند.

محمد علی فرقانی معاون وزیر ارتباطات نیز در این رابطه اظهار داشت: حدود ۵ ماه است که شرکت ارتباطات زیرساخت با ضرر اینترنت کشور را تامین می‌کند و دیگر ادامه این روند ممکن نیست.
سوالی که اینجا مطرح می شود این است که افزایش قیمتی که توانسته شرکت زیر ساخت را در عرض ۵ ماه به زانو درآورد چند ماه طول می کشد بخش خصوصی که تا به حال در رقابت با مخابرات ضعیف و لاغر شده چند ماه طول می کشد تا از میدان رقابت خارج شود.

این در حالی است که شرکت مخابرات به خاطر هزینه تمام شده پایین از یک سو و رقابت سرسختانه با شرکت های PAP از سوی دیگر به راحتی می تواند از آب گلآلود ماهی گرفته و یکه تاز بازار اینترنت پرسرعت کشور شود تا آنجا که اخیرا اعلام شده مخابرات بابت تخلیه خطوط دو هزار تومان خسارت و بابت رانژه خطوط نیز سه هزار تومان از شرکت ها دریافت می کند .

البته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به این نکته اشاره کرده که در صورت بازگشت شرایط به حالت قبل و کاهش نرخ ارز به تعرفه قبلی، تعرفه‌ها نیز بازگشت داده خواهد شد.اما این امیدواری زمانی مفید خواهد بود که بعد از التهابات ناشی از تحریم و بازگشت به شرایط عادی مشتری به نام شرکت های ندا برای شرکت زیر ساخت باقی مانده باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *