تاکید بر بهداشت مدارس در جلسه شورای سلامت شهرستان بهبهان

خورنا | پدرام کسائی:  فرماندار بهبهان در جلسه شورای سلامت با تاکید بر بهداشت مدارس بر لزوم نظارت و بازرسی بر بوفه های مدارس تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا، چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان بهبهان دیروز شنبه ۳۰ شهریورماه به ریاست محمد حری فرماندار بهبهان در فرمانداری بهبهان برگزار شد.

محمد حری فرماندار شهرستان ضمن اهمیت بالای شورای سلامت گفت: بعداز شورای تامین، شورای سلامت و امنیت غذائی مهم ترین جلسه شهرستان است.

در این جلسه فرماندار بهبهان از همه ادارات و دستگاه های دولتی خواست با برگزاری برنامه های فرهنگی و نصب تابلوهای حاوی پیام های هشدار دهنده در محیط اداری، در کاهش مصرف دخانیات در جامعه اقدام کنند.

 

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در ادامه با اشاره به نزدیک بودن فصل بارندگی ها و تجربه هرس درختان کونوکارپوس در کاهش مشکلات تنفسی قبل از اولین بارش ها، از شهرداری ها خواست نسبت به هرس این درختان تا قبل از اولین بارش های پائیزی اقدام کنند.

وی در ادامه از تشکیل کارگروهی ویژه جهت انجام مطالعات تخصصی برای بررسی ورود فاضلاب های شهری به رودخانه خبر داد و گفت: هرجا مشاهده شود خارج از ضوابط اقدامی صورت گرفته برخورد خواهد شد.

در این جلسه موارد دیگری نیز مطرح و مورد بحث قرار گرفت، که برخی از آنها به شرح زیر است:

بمنظور پیشگیری از التور، بخشداران و دهیاران ظرف یک هفته با هماهنگی دهیاران لایروبی و آهک پاشی مخازن اب را انجام دهند.

کمیته ای متشکل از محیط زیست، دانشکده علوم پزشکی و دامپزشکی ضمن نظارت مستمر بر فعالیت های کشتارگاه دام، گزارش بازدید ها را به فرمانداری ارائه دهند، و در صورت مشاهده مجدد مواردی که بهداشت مردم را تهدید کند، کشتارگاه تعطیل خواهد شد.

کوره های لاشه سوز باید هرچه سریع تر در مجتمع های دامداری احداث شود، و در صورت مشاهده تخلف، به دادستانی معرفی خواهد شد.

با توجه به شروع فصل مهر، بهداشت در مدارس بصورت جدی پیگیری شود، و مواد غذایی که در بوفه ها ارائه می گردد مورد نظارت و بازرسی دقیق قرار گیرد.