تجمع کارگران پتروشیمی امیرکبیر مقابل فرمانداری ماهشهر

خورنا: صبح امروز جمعی از کارگران پیمانکاری شرکت پتروشیمی امیر کبیر روبروی فرمانداری شهرستان ماهشهر تجمع کرده و خواستار تحقق حقوق از دست رفته خویش شدند .

به گزارش خورنا به نقل از ماهشهر امروز، این تجمع برای دومین بار در ۳ روز گذشته صورت پذیرفت و معترضین به خبرنگار ما در محل گفتند که اگر نتیجه ای امروز حاصل نشود در مقابل استانداری هم  تجمع خواهیم کرد.

این کارگران معترض در حالی امروز اقدام به تجمع کرده اند که به گفته آنها این مسئله به ۲ سال قبل می گردد و مسئولین شرکت با وعده ها و قولهایی که به آنها داده بودند تا کنون این مسئله را حل ننمودند و فقط مبلغ ناچیزی بعنوان حق بهره وری اختصاص دادند که آن هم ثباتی ندارد .

یکی از کارگران با نشان دادن صورتجلسه ای که ما بین نمایندگان کارگری و مسئولین شرکت امیرکبیر در مرداد ماه ۹۰ تنظیم شده بود گفت : متأسفانه ما با وعده های مسئولین شرکت مبنی بر حل نمودن این مشکل به کار خود ادامه دادیم ولی تا این تاریخ همچنان ما منتظر هستیم .

یکی دیگر از کارگران با برشمردن برخی از مشکلات اقتصادی خویش گفت : بعد از ۱۲ سال سابقه کارگری من همچنان دچارمشکلاتی هستم و دستمزد من کفاف زندگی ام را نمیدهد .

وی با اشاره به وجود پیمانکار در شرکت گفت : دولت به کارگران قول داد که پیمانکاران و واسطه ها حذف شوند و مستقیماً با خود شرکت قرارداد بسته شود ولی هنوز پیمانکاران وجود دارند و به ما میگویند یا قرارداد با ما را امضاء کنید و یا اخراج می شوید .

لازم به ذکر است ، از طرف شخص رییس جمهور هم کتباً و هم شفاهاً نسبت به مسئله حذف واسطه ها و قرارداد کارگران با شرکت ها دستوراتی به وزارت نفت صادر شد ، اما بعد از ماه ها هنوز این مسئله مسکوت مانده است .

رئیس اداره کار منطقه ویژه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ما درباره مشکل کارگران شرکت پتروشیمی امیرکبیر اظهار کرد :  عمده مسئله مطرح شده از طرف کارگران عزیز این بود که حقوق و مزایایی که می گیرند از نظر معیشتی برای آنها کافی نیست و نسبت به اقشار کارگری دیگر کمتر دستمزد میگیرند و این در حالی است که ما بین این کارگران حقوق هایی با رقم ۱ میلیون تا ۱میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داریم و برخی دیگر از این کارگران دستمزدهایی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان دریافت میکنند ، که عمده اعتراض ها از این بخش است .

محمد مطیری تصریح کرد : شرکت پتروشیمی امیرکبیر که یک شرکت خصوصی شده است با توجه به توان خویش به این کارگران مبالغی بین ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان بعنوان حق بهره وری پرداخت کرد ، اما کارگران می گویند که مبلغی اگر می خواهد اضافه شود باید روی پایه حقوقی اضافه شود نه بعنوان چیزی دیگر ، لذا بخاطر همین اقدام به امضای قرارداد خویش نمیکنند .

وی ادامه داد : بعد از صحبت هایی که امروز ما بین نماینده شرکت و کارگران در محل فرمانداری انجام شد ، قرار براین شد که در جلسه شورای راهبردی مدیران این مسائل مطرح شود و نسبت به حل مشکل فوق تصمیمی گرفته شود .

مطیری در پایان اضافه کرد : برای حل ریشه ای این قسم مشکلات در پتروشیمی های ماهشهر باید راهکار عملی تعیین شود تا دوباره شاهد چنین مسائلی در گوشه ها و صنوف دیگر نشویم .

وی همه کارگران را به خویشتن داری و صبر تا حل مشکل موجود دعوت کرد و تأکید کرد ، این گونه مسائل در فضای آرام و کارگروهی بهتر حل می شود .