جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد

جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری و با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط در شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری و با حضور تعدادی از مسوولان دستگاه های اجرایی مرتبط در شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدر حجتی نیا سرپرست فرمانداری در این جلسه با تاکید بر لزوم مدیریت پسماند در شهرستان اظهار داشت : مدیریت پسماند یکی از مباحث ضروری جهت سلامت بخشی به جامعه است و ایجاد محیطی سالم و بدون آلودگی و تامین بهداشت روانی و اجتماعی مردم وظیفه ماست و همه مسئولان مرتبط باید برای تحقق این موضوع مشارکت و همکاری کنند .

حجتی نیا در ادامه خاطرنشان کرد: حفظ محیط زیست کار یک اداره به تنهایی نیست بلکه همه دستگاه ها باید نسبت به حفظ آن احساس مسئولیت کند.

وی با اشاره به اهمیت بازیافت و تفکیک پسماند و ضرورت آموزش های لازم در این خصوص اظهار داشت: مشارکت شهروندان در امر تفکیک پسماند موجب حفظ محیط زیست می شود و لازمه این امر ارائه آموزش های لازم با همکاری نهادهای متولی است.

سرپرست فرمانداری شهرستان در این جلسه بر پیگیری و اجرای دقیق مصوبات تا حصول نتیجه از سوی اعضای کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تاکید
کرد.

گفتنی است ساماندهی محل تخلیه نخاله های ساختمانی در شهرها ، ساماندهی مراکز دفع  زباله ، مدیریت پسماندهای پزشکی وبیمارستانی، از مهمترین موضوعات جلسه بود و همچنین نظارت مستمر بازرسان مرکز بهداشت بر نحوه دفن زباله های عفونی ، نظارت جهاد کشاورزی بر جمع اوری پسماندهای پلاستیکی حاصل از صیفی کاری در مزارع و جلوگیری از رها سازی این زباله ها در طبیعت توسط کشاورزان ، نظارت دامپزشکی بر دفن لاشه مرغهای تلف شده واحد های مرغداری و جلوگیری از رها سازی لاشه در محیط زیست و… از دیگر مصوبات این جلسه بود .