وزیر نفت: گازوئیل باید گران شود

خورنا: در دولت بحث های مهمی صورت می گیرد یکی کنترل مرزها و قاچاق است که توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی می باید انجام شود و در تلاش هستند در همین راستا کمیته ای برای رسیدگی به این کار در وزارت نفت شکل گرفته است.

رستم قاسمی وزیر نفت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص افزایش جریمه برای قاچاقچیان سوخت گفت: قطعا افزایش جریمه در این زمینه صورت می گیرد، به همین منظور کمیته ای برای کنترل قاچاق سوخت در وزارت کشور با مسئولیت وزارت نفت تشکیل شده و اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: موضوع قاچاق سوخت از مهمترین بحث هایی است که در کشور از آن گفتگو می شود از آنجا که ایران مرزهای فراوانی با کشورهای همسایه دارد واقعا گاهی اوقات در برخی کشورها یک لیتر گازوئیل تا حدود ۷ هزارتومان است ولی در کشور ما ۱۵۰ تومان و خیلی ارزان است.

وزیر نفت اظهار داشت: به هر حال در دولت بحث های مهمی صورت می گیرد یکی کنترل مرزها و قاچاق است که توسط دستگاه های امنیتی و انتظامی می باید انجام شود و در تلاش هستند در همین راستا کمیته ای برای رسیدگی به این کار در وزارت نفت شکل گرفته است.

قاسمی تاکید کرد: در مجموع اصلی ترین موضوع بحث قیمت است که باید دولت بعد از بحث هایی که انجام خواهد شد با توافق مجلس در یک شرایط مناسب اقتصادی قیمت را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: به هر حال طبیعی است برای مثال یک لیتر آب معدنی در کشور حدود ۵۰۰ تومان است، ۳ لیتر گازوئیل در کشور ۴۵۰ تومان یعنی قیمت ۳ لیتر گازوئیل کمتر از یک لیتر آب است و معلوم است که قاچاق صورت می گیرد.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: به هر حال مجموعه دستگاه های اجرایی و نیروی انتظامی تلاش خود را انجام داده ولی کشور بزرگ و دارای مرزهای فراوانی است و باید نظارت ها بیشتر شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *