دیدار امام جمعه هندیجان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

امام جمعه به همراه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دیدار کرد.به گزارش خبرگزاری خورنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، حجت الاسلام سید عبدالحمید حسینی؛ امام جمعه هندیجان به همراه مسعود میرزاپور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دیدار کرد.

در این دیدار صمیمی که پیش از ظهر یکشنبه ۲۴ شهریور با حضور مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، مسائل مهم، نیازها و نقطه نظرات حوزه فرهنگ و هنر در شهر ستان هندیجان بیان و مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان حمایت امام جمعه از فعالیت های فرهنگی و هنری هندیجان را ارج نهاد و این حمایت را پیش درآمد و رمز موفقیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در هندیجان دانست.

جوروند گفت: ظرفیت های مهم و قابل توجه که می توانند در معرفی شهرستان هندیجان نقش داشته باشند می بایست شناسایی و معرفی شوند که این فرهنگ سازی در حوزه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی نیز می تواند باشد.

محمد جوروند اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی، ‌پتانسیل و مکانیزم مناسبی برای توسعه فرهنگی در شهرستان هاست و می تواند بسیاری از نقیصه ها و مسائل گوناگون و مورد نیاز را با گذراندن مصوباتی با پشتیبانی فرماندار به عنوان نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی سامان بخشد.

وی حضور فرماندار در جلسات این شورا را مهم خواند و خاطرنشان کرد: با بهره گیری از توان و هم افزایی سایر ادارات، موفقیت های خوبی در مسیر اجرای مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی خواهیم داشت.

در ادامه این نشست دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان مطرح کرد که رویکرد کنگره ملی شعر خلیج فارس به عنوان یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای ادبی کشور در شهرستان هندیجان، از عرصه شعر فراتر رفته و حوزه های مختلف هنری و فرهنگی دیگری همچون موسیقی، خوشنویسی ، فیلم و عکس را نیز در خود داشته باشد و مهمتر از همه اینکه در برگزاری این کنگره، از ظرفیت حقیقی خلیج فارس که دریا و لنج هاست می بایست بهره ی بیشتری گرفت.

وی همچنین به خاطر پویایی انجمن ها در هندیجان و فعالیت های فرهنگی هنری قابل قبول آن ها در استان، از متولیان امر قدردانی کرد.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه هندیجان نیز در این نشست، از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در برگزاری برنامه های فرهنگی ابراز خرسندی کرد و خواست تا به شهرهای کمتر برخوردار از جمله هندیجان توجه ویژه ای شود.

وی گفت: در سال جدید مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی را با تکیه بر بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری اجرایی کرده ایم و گام های خوبی برداشته شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هندیجان همچنین اظهار کرد: بیشتر توان و انرژی موجود در شهرستان را صرف امور نوجوانان و جوانان خواهیم کرد و از جوانان متعهد و تحصیلکرده در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی بهره مند خواهیم شد و برخی امور مهم را به این جوانان استفاده واگذار می کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای برگزاری همایش بزرگداشت علی بن مهزیار (که بر اساس مستندات تاریخی، هندیجانی الاصل بوده) خبر داد و خواست تا در این خصوص همکاری و تعامل سازنده ای از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان صورت گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان هم در این ‌نشست بر لزوم توجه بیشتر به هنرمندان هندیجانی تاکید و موفقیت در هندیجان را، نگاه فرهنگی و دغدغه مند مدیریت اداره کل عنوان کرد.

مسعود میرزاپور در این ‌نشست گفت: در دو سال اخیر جوانان و نوجوانان زیادی جذب انجمن های فرهنگی هنری و قرآنی شده‌اند و توانستیم با همت همین هنرمندان و فعالان فرهنگی، اردوهای فرهنگی تربیتی مختلفی را برگزار نماییم.

وی همچنین از توجه به روستاها و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی از قبیل اهدای کتاب و برگزاری کلاس های آموزش هنر برای افراد کم‌بضاعت و یا بی بضاعت خبر داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هندیجان همچنین اضافه کرد: در سال جاری توانستیم به پیشنهاد امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان همایش تبیین بیانیه گام دوم رهبری را اجرا کرده و با سخنرانی ایشان، دیدگاه ها و نظرات مهم رهبری در گام دوم انقلاب، تبیین و موشکافی شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *