آمار اهداء کنندگان خون در مسجدسلیمان نگران کننده است

آمار اهداء کنندگان خون در مسجدسلیمان نگران کننده است

الهام رحیمیان مدیر سازمان انتقال خون مسجدسلیمان در گفتگو با خورنا در خصوص وضعیت آمار اهداء خون در شهرستان اظهار داشت : متاسفانه آمار اهدا ء خون ک یک امر خیر می باشد در مسجدسلیمان در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار ضعیف است .و آمار اهداء خون در مسجدسلیمان بسیار نگران کننده است .

الهام رحیمیان مدیر سازمان انتقال خون مسجدسلیمان در گفتگو با خورنا در خصوص وضعیت آمار اهداء خون در شهرستان اظهار داشت : متاسفانه آمار اهدا ء خون که یک امر خیر است در مسجدسلیمان در مقایسه با شهرهای دیگر بسیار ضعیف بوده و آمار اهداءکنندگان  خون در آن بسیار نگران کننده است .
با توجه به نیاز نزدیک به ۷۰ نفر بیمار تالاسمی و همچنین بیماران سرطانی ک بعد از شیمی درمانی پلاکت خون آنها شدیدا افت دارد و نیاز به خون دارند تعداد مراجعه کنندگان به این سازمان رضایت بخش نبوده و انتظار داریم ک مردم فهیم و خیر خواه توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند .
وی ادامه داد : با توجه به اینکه پلاکت خون زمان نگهداری آن سه روز است و بعد از سه روز قابل استفاده نیست اهدا خون روزانه را یک ضرورت دانست .
رحیمیان در ادامه اشاره ای به شرایط افراد برای اهداء خون داشت که سن ۱۸ سال به بالا ،وزن بالای ۵۰ کیلو ، نداشتن مورد عمل جراحی طی یکسال گذشته ،کم خون نبودن و داشتن سلامت جسمی و روحی کامل را ذکر نمود.
وی در ادامه افزود : باتوجه به بازسازی خون اهداء شده بعد از سه تا چهار هفته و گردش خون تازه در سیستم گردش خون و پمپاژ بهتر خون و قلب و همچنین مغز استخوان فعال شده و از ۲۴ ساعت بعد از اهداء خون شروع به گلبول سازی می کند گفت اهداء خون هیچونه عوارضی برای فرد نداشته .
رحیمیان در آخر از افرادی که در این امر خیر مشارکت می کنند و هر زمان نیاز به گروه خونی آنها داشته باشند تماس گرفته می شود و حضور بعمل می آورند تشکر و قدردانی نمودند.

ادرس سازمان انتقال خون: مسجدسلیمان خیابان آزادی پشت کلینیک سپاه
ساعات کار: ساعت هفت صبح تا سیزده بعد از ظهر می باشد .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *