اختصاص ۱۳۰ میلیارد اعتبار برای کاهش تبعات سیل خوزستان

خورنا|باقر گل فر:مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز از تخصیص ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در خوزستان خبرداد و گفت: رفع دغدغه‌های مردم برای جبران تبعات سیل از اولویت‌های امسال این مدیریت است.

بابک دارابی مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز عنوان کرد: این مبلغ در مسیر تعمیر، احداث، نوسازی و بازسازی مدارس، منازل مسکونی و بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی مناطق سیل‌زده هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای احداث و نوسازی ۱۰۹ مدرسه اختصاص داده شده است، تصریح کرد: همچنین اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی ۲ هزار و ۲۵۸ واحد مسکونی در ۱۵۰ روستا و ۱۰۷ پروژه با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی درنظر گرفته شده است.

مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز موضوع بازسازی مدارس، ضرورت رسیدگی به مسائل بهداشتی و در نهایت کمک به خانواده‌های حادثه دیده و جبران کمبودهای ناشی از سیل را از جمله مهم‌ترین دغدغه مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز برشمرد و خاطر نشان کرد: هر چند وقوع سیل در روزهای ابتدایی سال کام مردم کشورمان را تلخ کرد اما همکاران شرکت ملی نفت ایران از همه شرکت‌ها اعم از ملی مناطق‌ نفتخیز جنوب، نفت و گاز اروندان، ملی حفاری ایران، مهندسی و توسعه نفت و … از نخستین روز حادثه در مناطق آسیب‌دیده حاضر شدند و اقدام به برآورد میزان خسارات وارده کردند.

به گفته دارابی، نخستین گزارش بازدیدهای میدانی و بررسی‌ها چهاردهم فروردین‌ماه به مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ابلاغ شد و این گزارش‌ها هر دو هفته یک بار روزآمد و به مدیریت ارائه می‌شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *