رشد ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بندر امام

بر اساس آمار رسمی طی مردادماه امسال تخلیه و بارگیری کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) ۳۴.۲ درصد و عملکرد بندر شهید رجایی نیز نسبت به مردادماه سال گذشته ۲۱.۹ درصد افزایش یافته است.

خورنا |هدایت اله ترحم : به گزارش خورنا به نقل از تسنیم، مطابق آمار رسمی سازمان بنادر و دریانوردی در مردادماه امسال ۶میلیون و ۶۹۷ هزار و ۱۱۷ تن انواع کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و باریگری شد که در مقایسه با مدت مشاه سال گذشته ۲۱٫۹ درصد افزایش یافته است.

در مردادماه سال ۹۷ عملکرد این بندر در تخلیه و بارگیری کالا ۵ میلیون و ۴۹۱ هزار و ۳۴۶ تن بود. همچنین در بندر چابهار نیز تخلیه و بارگیری کالا رشد داشته است؛ در مردادماه سال گذشته ۱۹۳ هزار و ۱۶۴ تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده بود. این در حالی است که مرداد امسال با رشد ۹٫۸ درصدی به ۲۱۲ هزار و ۱۸۱ تن افزایش یافته است.

در بندر امام خمینی (ره) گرچه مجموع تخلیه و بارگیری کالا رشد منفی داشته است، اما در بخش تخلیه و بارگیری کالای اساسی رشد تخلیه و بارگیری در این بندر قابل توجه بوده است. مردادماه امسال ۳ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۸۲ تن کالا در بندر مذکور تخلیه و باریگری شد که در مقایسه با ۳ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۵۶۸ تن بالغ بر ۸ دهم درصد کاهش یافته است.

اما در حوزه تخلیه و بارگیری کالای اساسی عدد یک میلیون و ۲۵ هزار و ۴۶۱ تن (مردادماه ۹۸) در بندر امام خمینی (ره) ثبت شده که نسبت به ۷۷۴ هزار و ۵۴ تن مرداد ماه سال گذشته ۳۴٫۲ درصد افزایش یافته است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *