صعود سه پله‌ای صنایع پتروشیمی خلیج فارس در رده‌بندی جهانی

خورنا|باقر گل فر:بر اساس تازه‌ترین رتبه‌بندی موسسه ICIS، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس که در فهرست تحریم‌های دولت آمریکا قرار دارد، به دلیل عملکرد مثبت مالی و فروش، به رتبه سی‌وپنجم جهان صعود کرد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی  به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تازه‌ترین گزارش موسسه مستقل مطالعات شیمیایی (ICIS) که سالانه رتبه‌بندی شرکت‌های شیمیایی و پتروشیمیایی جهان را بر اساس شاخص‌های هفتگانه شامل فروش، سود عملیاتی، سود خالص، دارایی‌ها، ‌هزینه‌های تحقیق و توسعه، سرمایه‌گذاری‌ها و نیروی انسانی، ‌عملکرد شرکت‌های شیمیایی و پتروشیمیایی بررسی و رتبه‌بندی می‌کند، منتشر شده است.

در تازه‌ترین رده‌بندی این موسسه، هلدینگ خلیج فارس با سه پله صعود نسبت به پارسال به رتبه سی‌وپنجم جهان رسید.

جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس نیز در پیامی تاکید کرد: سختکوشی و اخلاص در یک جنگ تمام عیار اقتصادی با امدادهای الهی همراه شد و موفقیت بزرگ بین‌المللی دیگری برای این هلدینگ به ارمغان آورد.

جعفر ربیعی یادآور شد: در شرایطی که همه شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس با مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمنان این مرز و بوم دست و پنجه نرم می‌کنند، تلاش و مجاهدت‌های مخلصانه کارگزاران، کارکنان، مهندسان و مدیران خانواده بزرگ هلدینگ خلیج فارس سبب سه رتبه صعود این شرکت در میان شرکت‌های شیمیایی و پتروشیمیایی جهان شد.

در سه سال گذشته شرکت آلمانی BASF رتبه نخست این رده‌بندی را در اختیار داشت که بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی منتشر شده این شرکت جای خود را به ساینوپک چین واگذار کرده است، همچنین پس از BASF که در رتبه دوم قرار دارد، شرکت­‌های داوکمیکال و سابیک قرار گرفتند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *