فرماندارویژه خرمشهر : تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه فراهم شده است

خورنا- به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر ، کورش مودت در جلسه ستاد اربعین خرمشهرکه با حضور استاندار خوزستان در مرز شلمچه برگزار شد گفت : تمهیدات لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه اعم از تامین سوخت ماشین آلات، توسعه شبکه برق و روشنایی همچنین تامین آب آشامیدنی فراهم شده است.

وی به روند پیشرفت طرح‌های توسعه‌ای در مرز شلمچه اشاره کرد افزود: در قالب این طرح علاوه بر تکمیل ۶۰ هکتار پارکینگ شلمچه محل فرود بالگردهای امداد و نجات نیز جانمایی شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهرتصریح کرد: نیاز آبی شهرستان خرمشهر ۹۰ هزار مترمکعب است که در حال حاضر ۶۰ هزار مترمکعب آن از طرح غدیر و بقیه از رودخانه کارون تأمین می‌شود که مقدار کمی است.

وی خاطرنشان کرد:از آنجا که سهمیه آب خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر کاهش یافته قطعا با افت فشار در پایان خط انتقال آب تا شلمچه مواجه خواهیم بود لذا انتظار می رود سهمیه آب خرمشهر از طرح غدیر در ایام اربعین به ۹۰ هزار متر مکعب در روز افزایش یابد.

مودت افزود: با توجه به ورود جمعیت قابل‌توجه به خرمشهر در روزهای اربعین و افزایش نیاز آبی شهر در این ایام، ظرفیت آبی این شهر از طرح غدیر باید افزایش یابد تا مشکل افت فشار آب در شهرستان به‌ویژه در انتهای خط که شلمچه است ایجاد نشود.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه بر لزوم اجرای طرح توسعه پارکینگ ۵۰ هکتاری شلمچه برای اربعین امسال تأکید کرد و گفت: علاوه بر عملیاتی همچون کوبش و تسطیح زمین با توجه به افزایش زائران اربعین نیاز است طرح افزایش ۳۰ هکتار به مساحت پارکینگ شلمچه به‌صورت کامل اجرایی شود در غیر این صورت با مشکل پارکینگ در شلمچه مواجه خواهیم بود.

مودت توافق‌های انجام‌شده با شهرداری‌های معین را نیز یادآور شد و اظهار کرد: قرار است شهرداری‌های نیز تانکر حمل آب تأمین کنند، همچنین شهرداری شیراز علاوه بر این وعده به‌کارگیری ۵۰ دستگاه اتوبوس خط واحد برای جابه‌جایی زائران را داده که سوخت آن‌ها باید تأمین شود.

فرماندار خرمشهر مواردی دیگری همچون احداث نمازخانه برای برگشت زائران، صدور مجوز تردد خودروی‌های مواکب و تعمیر سرویس‌های بهداشتی را نیز ازجمله اقدامات ضروری برای اربعین در مرز شلمچه دانست.

وی به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای تأمین برخی نیازهای مواکب نیز اشاره کرد و گفت: به‌زودی برای استقرار و تأمین نیاز مواکب خدمات رسان اقدام خواهد شد در بحث تأمین آب بسته‌بندی موردنیاز ستاد عتبات عالیات هم نگرانی وجود ندارد و با برنامه‌ریزی مناسب آب موردنیاز تأمین می‌شود.