جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری و شوراها

خورنا: وزیر کشور جدول زمان‌بندی ثبت‌نام انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت، مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز (شنبه) در حاشیه همایش معاونین سیاسی، امنیتی استانداری‌های سراسر کشور که در وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تقویم انتخابات به چه شکلی است اظهار داشت: همکاران ما در ستاد انتخابات کشور تمهیدات لازم را برای برگزازی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا فراهم کردند و جدول انتخابات تنظیم و مقدمات کار فراهم شده و همانند گذشته مدت‌ طولانی است که همکاران ما اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت:انتخابات روز جمعه ۲۴ خردادماه سال ۱۳۹۲ برگزار خواهد شد و یک بار دیگر شاهد حضور گسترده ملت بزرگ ایران خواهیم بود.

محمدنجار گفت:ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری از ۱۷/۲/۹۲ تا ۲۱/۲/۹۲ به مدت ۵ روز است و همزمان با ثبت نام از داوطلبان هیئت‌های اجرایی به مدت ۳ روز از ۱۷/۲/۹۲ تا ۱۹/۲/۹۲ تشکیل می شوند.

وزیر کشور با بیان اینکه مهلت ثبت نام در انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از تاریخ ۲۶/۱/۹۲ تا ۱/۲/۹۲ به مدت ۷ روز خواهد بود گفت: همزمان در ۴ حوزه انتخابیه، انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی را نیز داریم که شامل حوزه‌های انتخابیه دماوند و فیروزکوه در استان تهران، شهرستان ایلام در استان ایلام، تویسرکان در استان همدان و تنکابن و رامسر در استان مازندران خواهد بود.

وی ادامه داد: علاوه بر این حوزه ها، در دو حوزه انتخابیه؛ انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری را نیز خواهیم داشت که در آذربایجان غربی و کهگیلویه و بویراحمد انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص طرح بررسی قانون انتخابات افزود: ما به صراحت نظر دولت و وزارت کشور را در مجلس بازگو کردیم و اساسا بحثمان این بود که این طرح خلاف قانون است و با اصل تفکیک قوا مغایرت دارد.

محمدنجار یادآور شد: البته با تعاملی که با مجلس انجام شد ماده ۳۵ حذف شد و در حال حاضر بحث روی ماده ۳۱ است و باید منتظر بود که مواد باقیمانده چه سرنوشتی خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه ما مخالف این طرح هستیم گفت: بحث های کارشناسی در این زمینه هنوز ادامه دارد.

محمد نجار در پاسخ به سؤالی مبنی بر برگزاری انتخابات به صورت رایانه‌ای اظهار داشت: کارهای خوبی در وزارت کشور انجام شد و در انتخابات نهمین دوره مجلس ،بخشی از کار را به صورت الکترونیکی و آزمایشی انجام دادیم و در انتخابات آینده نیز به همین شکل ،ما بخشی از انتخابات را به صورت الکترونیکی انجام می‌دهیم تا برخی از مقدمات کار فراهم شود و در انتخابات آتی آن را به صورت کامل اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه ما باید در ستاد انتخابات کشور مقدمات انتخابات را فراهم کنیم یادآور شد:باید در ۳۱ استان، ۴۰۰ فرمانداری و حوزه‌های انتخابیه کارهای اجرایی ساماندهی شود و طبق قانون این کارها از قبل در حال انجام است.

نجار در پایان خاطرنشان کرد: ما تجربه ۱۰ انتخابات ریاست جمهوری و ۳ انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را داریم،در انتخابات مجلس نهم شاهد حضور ۶۴درصدی مردم بودیم؛‌ همه دستگاه‌ها باید برابر قانون کار خود را انجام دهند و برای اجرای مّر قانون و مراقبت از آن از طریق مراجع ذیربط اقدام خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *