مهر با بوی خاک/ مشکلات ناشی از تاخیر پروژه فاضلاب در آستانه مهرماه

خورنا | پدرام کسائی: تاخیر در تکمیل پروژه فاضلاب در تقاطع خیابان شهید نحوی و مسجد بردی موجب نگرانی دانش آموزان و والدین در آستانه ماه مهر و بازگشائی مدارس شده است.

طی سال های اخیر بارها از پروژه فاضلاب نوشته، و در جلسات مختلف در این باره سخن گفتیم.

گفتیم که این پروژه بسیار ضروری برای شهر و با اهمیت در سلامت شهروندان، بدلیل عدم مدیریت و برنامه ریزی دقیق در اجرا، مشکلات بسیاری را برای مردم در پی داشته است.

مشکلات بسیاری از قبیل آنچه که در سال قبل برای کسبه خیابان عدالت بر اثر تاخیر چندماهه بوجود آمد، ویا عدم تکمیل انشعابات فرعی در منطقه تامین اجتماعی که باعث شده با گذشت ماه ها از شروع کار در برخی نقاط، همچنان این معابر نیمه کاره مانده و خاک به حلق مردم برود.

عدم اجرای آسفالت نواری حفاری ها نیز از جمله مشکلاتی است که موجب گله مندی بسیار شهروندان از این پروژه شده، و حلاوت و شیرینی این طرح را به کام مردم نجیب و صبور بهبهان تلخ کرده است.

یکی از محورهایی که پروژه فاضلاب در حال حاضر مشغول بکار است، تقاطع خیابان شهید نحوی با خیابان مسجد بردی است.

طبق درخواست مجریان پروژه جهت حفاری و لوله گذاری این محور و مصوبه آخرین جلسه کمیسیون حفاری که اوایل مردادماه در فرمانداری بهبهان برگزار شد، قرار بوده که انجام کار در این منطقه طی بازه زمانی معین و حداکثر تا قبل از شروع ماه محرم پایان یابد.


ولی با گذشت حدود یک ماه از شروع کار و پایان دهه اول محرم و مشکلات بسیاری که در این مدت برای عزاداران حسینی بدلیل بسته بودن این محور بوجود آمد، همچنان فعالیت پروژه در این محور تکمیل نشده و کار اجرائی ادامه دارد.

البته قبلا نیز شاهد عدم‌ پایبندی مجریان پروژه به زمانبندی اعلامی بوده ایم، که یک نمونه از آن را می توان تاخیر چندماهه این پروژه در خیابان شهید عدالت نام برد.

با توجه به فرصت چند روزه باقی مانده به شروع ماه مهر و بازگشائی مدارس و وجود چندین مدرسه در این نقطه، لازم است مسئولین شهرستان تدبیری بیاندیشند که عملیات اجرائی در این نقطه خاتمه یافته و ضمن پاکسازی و آسفالت نوار حفاری تا قبل از ماه مهر، موجبات شور و شعف دانش آموزان برای شروع سال تحصیلی را فراهم آورند.