برگزاری گردهمایی یادگاران دفاع مقدس در هندیجان

خورنا : سیدمحمدتقی تقوی اظهار داشت: به‌منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گردهمایی بزرگ رزمندگان اسلام در این شهرستان برپا می‌شود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس افزود: جوانان این حماسه را فقط به عنوان یک امر معنوی و حماسی می‌شناسند اما از عمق و لایه‌های پنهان آن خبر ندارند.
مسئول هیئت رزمندگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هندیجان با اشاره به تأثیر این دوران بر نسل جوان امروز، بیان کرد: نسل جوان جامعه شاهد دوران دفاع مقدس نبوده‌اند و در این زمینه اطلاعی ندارند، با پرورش و آشناسازی آنان با ارزش‌ها و دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، دیگر رسانه‌های غرب نمی‌توانند روی جوانان تاثیر بگذارند.
وی برای زنده نگه داشتن این ارزش‌ها در سال‌های آتی یادآور شد: دفاع مقدس آنقدر محتوا دارد که با استفاده از هنر می‌توان آنها را حفظ و ماندگار کرد.
تقوی افزود: رسانه‌ها باید داستان‌ها و شخصیت‌های جنگ را به عنوان الگو به جوانان معرفی کنند تا بدانند ایثارگری‌ها و مجاهدت‌ها هرگز در راه خدا فراموش نمی‌شود.
وی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در شکل‌گیری بیداری اسلامی گفت: حماسه هشت سال دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل تشکیل شده و برپایی این گردهمایی نیز حوا این محورها است.
مسئول هیئت رزمندگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هندیجان بیان کرد: این گردهمایی با حضور ۶۰۰ رزمنده و به‌منظور تجدید خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس در حال برگزاری است.
به گفته وی در این همایش فرمانده منطقه سوم دریایی امام حسین(ع) نیز حضور خواهد داشت.
تقوی با اشاره به اینکه این گردهمایی روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریورماه ساعت هفت در محل سپاه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار می‌شود یادآور شد: نفیس‌ترین یادگار این مجموعه یاد و خاطره شهدا بوده و آن‌ها جوانمردان رشید و پاک سرشتی بودند که با آگاهی و درک والای خود موقعیت حساس کشور را تشخیص داده و وظیفه بزرگ جهاد در راه خدا را مشتاقانه پذیرا شدند.
وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس، هفته ارزش‌ها و افتخار هشت سال ایثار در مقابل تهاجم غرب و شرق بوده گفت: هنگامی که از دفاع مقدس سخن به میان می‌آید، دنیایی از شرف و حماسه ملتی بزرگ و آزاده در اذهان تداعی می‌شود.
مسئول هیئت رزمندگان یادگاران هشت سال دفاع مقدس هندیجان خاطرنشان کرد: هر ملتی که چنین دلاوران شجاعی را در دامن خود پرورده باشد حق دارد به آن ببالد و آنان را الگوی تربیت جوانان نسل آینده بداند.
وی با بیان اینکه وظیفه امروز ما انتقال ارزش‌ها، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در پاسداری از ارزش‌ها و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری است، گفت: امروز تداوم انقلاب مستلزم برنامه‌ریزی برای انتقال تجربیات دفاع مقدس در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه فرهنگی است تا نسل جدید با تکیه به این اندوخته راه رشد و توسعه را با گام‌هایی استوارتر بردارد.