پیشرفت طرح پتروشیمی آرتا انرژی به مرز ۶۵ درصد رسید

خورنا|باقر گل فر:مدیر پروژه پتروشیمی آرتا انرژی اظهار کرد: پیشرفت این طرح به ۶۴.۹۷ درصد رسیده است و امیدواریم تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 وحید حمزه‌زاده  پس از بازدید بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی آرتا انرژی گفت: این طرح که در زمینی به مساحت ۸ هکتار در شهرستان نمین اردبیل ساخته می‌شود سالانه ۱۳۲ هزارتن متانول گرید AA و ۲۸۳ هزار تن فرمالدئید تولید خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح پتروشیمی آرتا انرژی از سال ۹۶ آغاز شده است، افزود: این طرح در زمان اجرا برای ۵۰۰ نفر به‌طور مستقیم و بیش از یک هزار نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی داشته است.

مدیر پروژه پتروشیمی آرتا انرژی ادامه داد: اشتغال‌زایی برای ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم پس از بهره‌برداری این طرح حاصل خواهد شد.

حمزه‌زاده با اشاره به اینکه پتروشیمی آرتا انرژی به سالانه ۱۶۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی نیاز دارد، تصریح کرد: این طرح به دلیل استفاده از سامانه بسته دفع پساب‌های صنعتی، هیچ‌گونه آلودگی زیست‌محیطی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح پتروشیمی آرتا انرژی هم‌اکنون به ۶۴.۹۷ درصد پیشرفت رسیده است، ادامه داد: بخش عمده تجهیزات مورد نیاز طرح خریداری شده و بقیه نیز در حال تأمین است.

مدیر پروژه پتروشیمی آرتا انرژی اظهار کرد: ۲۹۵ میلیارد تومان و ۱۱۲ میلیون یورو برای اجرای این طرح سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر ۲۹۲۸۶۷

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *