تجهیز و نوسازی ناوگان ایمنی و آتش نشانی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، دو خودروی آتش نشانی پیشرفته، به ناوگان تجهیزات آتش نشانی این سازمان افزوده شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سید امید شهیدی نیا، در مراسم آغاز بهره برداری از آنها، اظهار کرد: امیدواریم که امکانات و تجهیزات جدید همواره منشاء خیر و برکت و آرامش برای صنعت باشند و ضریب قدرت عملیاتی آتش نشانان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را بالاتر ببرد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: با افزایش ظرفیت های عملیاتی و لجستیکی تجهیزات در حوزه ایمنی و آتش نشانی، که حاصل تلاش همکاران ما در حوزه HSE بوده است، و خوشبختانه کارهایی که در این زمینه در حال انجام است نوید بخش استحکام بیشتر در منطقه است.

براساس این گزارش، ساخت و تجهیز دو خودروی چند منظوره ی آتش نشانی، از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تا زمان آغاز بهره برداری، خرید شاسی، جلسات کمیته فنی و نصب تجهیزات آن تاکنون با موفقیت و طبق برنامه صورت گرفته است و هم اکنون این خودروها به تمامی تجهیزات روز دنیا مجهز هستند.

گفتنی است، این خودروها امکان حمل و نگهداری چهار هزار لیتر فوم و شش هزار لیتر آب دارد که یک پمپ ۶۵۰۰ و یک مانیتور ۶۰۰۰ و ۱۰۰ کیلو پودرخاموش کننده روی آنها نصب شده است؛ همچنین یک سیستم انتقال قدرت روز دنیا در آنها استفاده شده تا بتوانند در حوادث، از توانمندی و استواری لازم برای مقابله با آتش برخوردار باشند.

همچنین دو دستگاه آمبولانس دیزلی، ویژه مجتمع های پتروشیمیایی و پالایشگاهی با تجهیزات کامل مراقبت و ریکاوری از بیمار، یک دستگاه خودروی پیشرو تبدیل وضعیت شده به جرثقیل و چند خودروی نوسازی و بازسازی شده‌ی دیگر آتش نشانی از دیگر مواردی بود که امروز مورد بازدید و بهره برداری قرار گرفت.

در بازسازی و نوسازی خودروهای قدیمی مرکز آتش نشانی، تماما از توان و ظرفیت های داخلی و سطح استان خوزستان استفاده شده است.

لازم به ذکر است، ناوگان آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطابق دستورالعمل های سازمان پدافند غیرعامل کشور و مدیریت شرایط اضطراری، همواره به عنوان نیروی پشتیبان در حوادث سطح ۲ آتش نشانی و براساس اعلام نیاز شرکت های مستقر در منطقه وارد عملیات می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *