ازحضور در مجالس ختم تا شرکت در صف اول نمازجمعه

خورنا-بقلم /غلام عباس کاظمی-رفته رفته یکی از روش‌هایی که بیشترین استفاده را در بین نامزدهای انتخاباتی خواهدداشت ، شرکت در مراسم تشییع، ترحیم و ختم مرحومین عزیزیست که در بسیاری موارد افتخارحضور همزمان تعدادی از کاندیداها در مراسمش رادارند.

در حالی که نزدیک به هفت ماه تا انتخابات مجلس باقی مانده است، گروههای سیاسی درخوزستان برای این انتخابات تدارک خدمت دیده اندوازبرای خدمتی بی منت به بزرگواران امروزورعایای دیروز، در صدد بدست آوردن کرسی های مجلس می باشند.

هرچند مسئولان برگزاری انتخابات بارها به نامزدهای انتخاباتی تذکر داده‌اند که تا پیش از موعد مقرر برای تبلیغات حق انجام تبلیغات را ندارند ولی ازماههاپیش از برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده، نامزدهای انتخاباتی تبلیغات گسترده خود را شروع کرده‌ و برای تبلیغات خود از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند.

متأسفانه و بدبختانه یکی از روش‌هایی که بیشترین استفاده را در بین نامزدهای انتخاباتی دارد، شرکت در مراسم تشییع، ترحیم و ختم است که در بسیاری موارد حضور همزمان تعدادی از کاندیداها در این مراسم جلب توجه می‌کند، بدین ترتیب که افراد نزدیک به کاندیداها در هر شهر اطلاعات وآمار اموات منطقه رااز غسالخانه یاپزشکی قانونی شهر جمع‌آوری و با برنامه‌ریزی مناسب سعی می‌کنند زمینه حضور پرشور مردمی کاندیدای خود را در این مراسم‌ فراهم کنند .
از همه مهم تر حضور در صف اول نمازجمعه نیز از شگردهای افراد بالقوه برای کاندیداتوری انتخابات پیش‌رو یعنی مجلس شورای اسلامی است. بهرحال یک خوبی انتخابات آشتی برخی با نمازجمعه وشرکت گروهی بهمراه دوستان دراین نمازعبادی – سیاسیست.

– روش دیگر شناسایی و مذاکره با بزرگان هر قوم و طایفه است که معمولا در شهرهای کوچک و روستا هنوز هم برخی به کسی رأی می‌دهند که بزرگ طایفه، آن را معرفی و تأیید می‌کند.مدلی که بحمدالله روبه کاهش است.

– ارسال پیامک‌های گروهی نیز یکی دیگر از کارهایی است که کاندیداها در این روزها انجام می‌دهند، ارسال پیام‌های تبریک و تسلیت و …جهتآشنایی مردم بانام بامسمای این عزیزان دلسوزاست.

ادامه روش هابماندبرای بعداز اخذ صلاحیت احتمالی!
واقعاکه توفیق خدمت به خلق وحل مشکل مردم چقدرانسان رابه تکاپوی اندازد.

متاسفانه بیشتر کاندیداهای عزیزومحترم هنوز وظایف نمایندگی مجلس را خوب درک نکرده و اهمیت یک نماینده مجلس در قوه مقننه را نمی دانند، به همین دلیل افرادی که با پشتوانه رانت چند صباحی مدیر یک اداره ای در پایین ترین سطح بودندیا باتکیه به طایفه وقول دوستان وچندپیمانکارخوب ، سودای نمایندگی مردم را در سرمی پرورانند.

واقعا تاکنون ازخودپرسیده ایم که نمایندگان ما چقدر در مجلس در طرح لوایح و تصویب مواد تأثیرگذار بودند؟
وقتی یک نماینده مجلس وکالت مردم را قبول کرده است چقدر در دسترس قرار می گیرد؟
اصلاوظیفه یک نماینده در قبال مردم چیست؟؟

یکی از وظایف کاندیداها دادن برنامه ایست که در آینده و در موقع نشستن بر صندلی خدمت مجلس بتواند به آن عمل کند؛ نه شعار و دادن برنامه ای که توان انجام آن را ندارد و یا با توجه به مصمم بودن در عمل به برنامه ها و در ورود به مجلس دچار فراموشی شده و بطور کلی دچار توهم شود.
چرا که متاسفانه در دوره های قبل کاندیدها قول هایی به مردم می دادند که اصلا در توان یک وظایف قانونی یک نماینده نیست ولی شاهدتکرار آن هستیم.

این که آن کاندید قبلا چه مسئولیت هایی داشته به نظر اینجانب زیاد مهم نیست چرا که موقعی مهم می باشد که تحقیق کنی و بدانی که آن موقعی که آن کاندیدا مسئولیتی داشته آیا موفقیت هایی کسب کرده و آیا توان مدیریتیش به گونه ای هست که بتواند در مجلس کاری انجام دهد و یا خیر؟
درپایان عزیزان ودلسوزانی که قصد کاندیداتوری مجلس آینده رادارند، قبل از هر اقدامی ابتدا قوانین مربوطه رامطالعه نمایند بشرح وظایف نماینده وحدوداختیارات آن آشناشوند وسپس در محدوده آن شعاربدهند.
غلام عباس کاظمی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *