گزارش فرماندار خرمشهر در هفته دولت

عباس مدحجی: کوروش مودت معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر در هفته ی دولت با تبریک این هفته به مردم خرمشهر و دولت تدبیر و امید به ارائه گزارشی از فعالیت های شاخص دولت در خرمشهر و مینوشهر پرداخت.

مودت در این جلسه گفت: چالشهای خرمشهر با کارهای یومیه و عادی مرتفع نمیشود و ما تلاش میکنم دسترسی مردم به مسولان تسهیل گردد. وی سپس اهم فعالیت های دولت را چنین مطرح کرد:

آسفالت چند منطقه
احداث پارک
پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
برق رسانی به مجتمع ماهی شهید احمدیان
کلنگ زنی فاضلاب مینوشهر و برخی مناطق خرمشهر
افتتاح باجه پستی در جدیده
خط قطعه کردن و بسته بندی مرغ
افتتاح خط تولید قطعات بتنی پیش ساخته
جلسه با اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی
هماهنگی برای ستاد اربعین
مجموع ۴۸میلیارد تومان برای ۱۱پروژه در نظر گرفته شده که ۲۷ میلیارد آن برای فاضلاب است.

فرماندار ویژه همچنین با اشاره به سفر مدیر عامل شرکت راه آهن برای اتصال راه آهن خرمشهر به بندر امام گفت: این خط از فولاد شادگان آغاز خواهد شد همچنین طرح آزاد راه اهواز_خرمشهر_شلمچه تصویب شده و مطالعات آن درحال انجام است.

معاون استاندار در ادامه گزارش خود افزود: بهره برداری از فولاد جهان آرا در سال آینده محقق خواهد شد و هم اکنون فولاد کاوه ۶۰۰ هزار تن ظرفیت دارد.
پرداخت خسارات سیل راهم دردست اقدام داشتیم که اعتباری بالغ بر ۳۱۴میلیارد تومان در کشاورزی و مسکن و عمران شهری اختصاص داده شده در قالب ۸۹پرونده (۷۸ مورد تعمیری و ۱۱ مورد احداثی) معرفی شده بود. ۷میلیارد تومان هم برای لایروبی درنظر گرفته شده است. در گاز رسانی شهر سبز هستیم و فقط دو روستا باقی مانده اند که در مرحله تعیین پیمانکار هستند.

مودت که در حضور خبرنگاران سخن میگفت در بخشی دیگر از سخنانش اظهار داشت: اولین سالی ست که مجوز کاشت ۳۰۰ هکتار برنج و شلتوک را گرفتیم و علیرغم خسارات سیل ۱۳هزار تن گندم برداشت کردیم. همچنین برای اولین بار کشت گندم و جو در زمین های که مین زدایی شده اند صورت میگیرد. در ماجرای سیل حدود ۱۰۰کیلومتر سیل بند در محدوده خرمشهر و مینو شهر احداث کردیم و توانستیم خرمشهر را از سیل محافظت کنیم.

کوروش مودت در پاسخ به سوالات مختلف خبرنگاران افزود:
مکاتباتی برای ورود کالای ملوانی انجام داده ایم و به درخواست منطقه ازاد اروند کد وارداتی هم اختصاص داده شد. ورود روزانه ۱۲تا ۲۰هزار نفر از عراق و ورود خودروهای عراقی به خرمشهر در رونق اقتصادی منطقه نقش داشته است. ورود این خودروها با مصوبه شورای تامین است و دو بیمه دارند که یکی برای ضمانت بازگشت به عراق و دیگری برای بروز خسارت است.

راهداری در حال احداث گیت اتباع خارجی ست و پارکینگ شلمچه هم در حال توسعه و تکمیل است . استانهای معین فارس ، تهران ، کهگیلویه و بویراحمد ، هرمزگان و بوشهر هم برای کمک مشخص شده اند البته درصدد افزودن دواستان دیگر هستیم. برای ساماندهی صرافی هم مصوب کردیم باجه ارزی بانک ملی در پایانه مستقر شود.

مدتی ست استفاده از ظروف یکبار مصرف در ادارات را ممنوع کردیم و در شورای سلامت مصوب شد ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزین شود. کارگروهی هم متشکل از صمت، محیط زیست، بهداشت، ناجا و اصناف برای این مورد تشکیل شد. هنوز خیلی از مغازه ها این ظروف را عرضه نمیکنند و تذکر بهداشت به واحدهای صنفی مذکور در حال انجام است.

علاقمند بودیم تیم کارون اروند حفظ شود. با استاندار و رئیس ورزش و جوانان استان هن مکاتباتی انجام شد ولی مطالبات مادی تیم پاسخ نگرفت. این فکر خوبی بود که بجای فروش کل تیم ، فقط امتیاز لیگ دسته یکم آن فروخته شد. حذف بازی فینال جام حذفی هم قبل از حضور من کلید خورده بود و من نقشی در آن نداشتم اما دستگاهایی را پای کار آوردیم تا ورزشگاه اروندان احیا شود.

در کشتارگاه خرمشهر ۱۳هزار راس دام کشتار شد و قرار است دامهایی از استرالیا برای کشتار بیاورند. نمونه ی این کشتارگاه در کل استان خوزستان فقط در اهواز و خرمشهر است.

 

کوروش مودت در پایان گفت: انتخابات هیئت رئیسه ی شورا باید در شهریور انجام بگیرد و رییس و اعضای شورا باید به مهلت زمانی مقید باشند. اگر تخلف ی باشد حتما پیگیری میشود زیرا خیلی از شهرها انتخابات را انجام داده اند و حتما باید در زمان قانونی صورت بگیرد.

بررسی تبلیغات زود هنگام انتخاباتی از وظایف ذاتی دستگاههایی مثل شورای نگهبان و دستگاه امنیتی و انتظامی است و ما ناظر هستیم. برای هرکسی تبلیغات زودهنگام انجام دهد پرونده تشکیل میشود و با برخورد قانونی دستگاهای ذیربط روبرو خواهد شد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *