مدیر عامل راه آهن کشور در خرمشهر:

برخی تشخیص دادند که بجای مسیر ریلی خرمشهر_اهواز ، خط خرمشهر_بندر امام ایجاد شود

عباس مدحجی: معاون وزیر راه و شهرسازی کشور و مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خرمشهر سفر کرد.

سعید رسولی در فرمانداری خرمشهر مهمان فرماندار و نماینده خرمشهر بود. در این جلسه کورورش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر، عبدالله سامری نماینده خرمشهر و موعود شمخانی معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد اروند به شرح وضعیت منطقه و نیازهای آن پرداختند. سامری ضمن اشاره به محدودیتهای راه در خرمشهر درباره موضوعاتی مثل تکمیل سکوی ایستگاه قطار شلمچه ، ساماندهی فضای سبز ایستگاه راه آهن خرمشهر ‌، دوخطه کردن مسیر ریلی اهواز_خرمشهر سوالات و خواسته هایی مطرح کرد.

سعید رسولی هدف این سفر را بررسی مسائل بندر خرمشهر و زیرساختهای مسیر اربعین عنوان کرد.
وی ضمن اشاره به وضعیت استثنایی خوزستان با دارا بودن دو اداره کل راه اهن و دوخطه بودن تمام شریان های اصلی ریلی گفت: طرح دو خطه ی سوم که قرار بود در محور خرمشهر_اهواز راه اندازی شود به خرمشهر_بندرامام تغییر یافت. مقدار زیادی اعتبارات عمرانی استان خوزستان صرف ترمیم آسفالت های استان میشود که با تقویت مسیرهای ریلی، بار زیادی از جاده ها برداشته میشود.

سامری در این جلسه همچنین گفت: من پیش ازاینها پیگیر ساماندهی ایستگاه راه اهن خرمشهر بودم ولی آنقدر طول داده شد که الان با بیست میلیارد هم قابل انجام نیست. منطقه ازاد اروند برای ارتقای کیفیت اقتصاد، عمران و صنایع منطقه تشکیل شده ولی قرارنیست همه کارها را انجام دهد. من درخواست میکنم بجای پانصد میلیون تومان دو میلیارد اختصاص دهید و دو میلیارد تومان هم سازمان منطقه ازاد اروند اختصاص دهد تا حداقل باچهار میلیارد کاری انجام شود. همین الان هم منطقه ازاد اروند بعلت بسته شدن ثبت سفارشها هیچ درآمدی ندارد و حتی دو میلیارد تومان برای کمک به تیم کارون اروند نداشت.

رسولی درباره ی فضای سبز ایستگاه راه آهن خرمشهر گفت: برای اینکار اعتبار سیزده و نیم میلیارد تومان در سالهای گذشته تعیین شده بود ولی اکنون با بیست میلیارد تومان هم قابل اجرا نیست. در کشور ما بطور کلی فرهنگ نگهداری فضای سبز پایین است و مضاف بر آن بعلت شرایط اقلیمی فضای سبز در اینجا قابل نگهداری نیست. با این حال ما حاضریم در دو قسط یک میلیارد تومانی برای فضای سبز هزینه کنیم. درباره سکوی دوم هم اگر بررسی ها انجام شود شاید قابل انجام باشد.

مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان افزود: درباره قطار حومه ای اهواز_خرمشهر هر درخواستی مرا خوشحال میکند. در این شرلیط محدودیت داریم و همین ریل باسی که الان در خرمشهر_اهواز در حال تردد است بسختی تهیه شده است. پانصد میلیون تومان را واریز میکنیم تا باکمک اعتبار سازمان منطقه ازاد اروند برای آغاز تعمیرات ایستگاه راه اهن خرمشهر اقدام شود و اتصال مسیر ریلی خرمشهر به عراق هم در دستور کار است.