مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان:

بیش از ۱۹ هزار واحد آسیب دیده در ﺳﯿﻞ ﺧﻮﺯﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﺎﻧﮏﻫﺎ معرفی شدند

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد: ۱۹ هزار و ۴۲۷ پرونده‌ از واحدهای آسیب دیده از سیل استان خوزستان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که ۱۲ هزار و ۳۲۹ فقره آن به عقد قرارداد برای دریافت وام منجر شده است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان که امروز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه ۹۸ در محل اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد مسعود انصاریان با بیان اینکه پرونده واحدهای تعمیری سیل اخیر تا شهریور آینده به طور کامل در استان بسته خواهد شد تصریح کرد: تعداد واحدهای تعمیری که تا این لحظه ۱۵ هزار و ۶۳۲ واحد بوده که از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۳۶ واحد آن اکنون به اتمام رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان تعدادهای واحدهای احداثی استان را سه هزار و ۴۱۴ واحد اعلام کرد و افزود: از این تعداد تقریبا دو هزار واحد آن آغاز شده است که تعدادی از آنها نیز به مراحل دیوارچینی و یا زدن ‌سقف رسیده‌ است.

وی در ادامه از معرفی ۱۹ هزار و ۴۲۷ پرونده‌ از واحدهای آسیب دیده از سیل استان به بانک‌های عامل خبر داد و‌ ادامه داد: از این تعداد پرونده ۱۲ هزار و ۳۲۹ فقره به عقد قرارداد برای دریافت وام منجر شده است که از این میزان یک هزار و ۹۴۶ پرداختی به واحدهای احداثی و ۱۳ هزار ۱۰۶ پرداختی هم به واحدهای تعمیری صورت گرفته است.

انصاریان در زمینه ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ‌ﺗﺴﻬﯿﻼﺕ ﻣﻌﯿﺸﺘﯽ ﺑﻪ ﻣﺎﻟﮑﺎﻥ ﻣﻨﺎﺯﻝ ﺁﺳﯿﺐﺩﯾﺪﻩ از سیل گفت: به استثنای ۳۶ میلیارد تومان بلاعوضی که تا امروز به این مالکان پرداخت شده است یک هزار و ۴۷۹ فقره تسهیلات معیشتی نیز به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن خوزستان در ادامه به توقف چند روزه‌ای که در پرداخت تسهیلات بانکی به وقوع پیوسته بود اشاره کرد و در این خصوص توضیح داد: علت این توقف ابلاغ مرحله دوم تسهیلات به بانک‌ها بوده است. یعنی پس از اینکه دولت در مرحله اول برای مناطق سیل زده کشور ۲۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ می‌کند در مرحله دوم نیز اقدام به ابلاغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان دیگر می‌کند که این مقدار اگرچه از طریق بانک مرکزی به دیگر بانکهای کشور ابلاغ شده است ولی هنوز این بانکها به شعب استانی خود سهمیه مذکور را ابلاغ نکرده‌اند.

وی در پایان یادآوری کرد: تا این لحظه چیزی در حدود ۱۶ هزار و ۴۷ تن سیمان و دو هزار و ۱۴۰ تن میله‌گرد به ارزش ریالی ۹/۶ میلیارد تومان در بین مالکان خانه‌های آسیب‌دیده از سیل اخیر در استان توزیع شده است.