استاندار خوزستان: روند پرداخت خسارات سیل به کشاورزان بسیار کند است

استاندار خوزستان گفت: روند پرداخت خسارات سیل اخیر به کشاورزان بسیار کند است بطوریکه تاکنون تنها سه هزار پرونده پرداخت شده است و اگر این روند به همین منوال ادامه پیدا کند تا هشت ماه دیگر نیز طول خواهد کشید.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده استان که امروز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه ۹۸ در محل اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران توضیح داد: از آنجایی که برای پرداخت خسارات ناشی از سیل ابتدا باید یکسری کارهای زمانبری چون تهیه نقشه‌های هوایی توسط پژوهشگاه فضایی کشور انجام شود لذا این مسئله به همراه وجود برخی ناهماهنگی‌های دیگر باعث کندی روند پرداختی‌ها به کشاورزان شده است.

استاندار خوزستان اضافه کرد: البته در این جلسه تصمیم گرفته شد که این مشکل به دولت و ستاد مرکزی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده کشور منعکس شود تا با رفع هرچه سریعتر آن بتوانیم سرعت پرداختی‌ها را با شتاب بیشتری انجام دهیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر عملیات ساخت و تعمیر بسیاری از منازل آسیب‌دیده از سیل اخیر نیز توسط بنیاد مسکن شروع شده است و مابقی منازل هم با ابلاغ فاز دوم اعتبارات، ساماندهی آنها در دستور کار بنیاد مسکن قرار خواهد گرفت.

شریعتی ادامه داد: همچنین در این جلسه ۱۴۳ روستای استان که در حریم بستر رودخانه‌ها قرار داشتند از لحاظ چگونگی ساخت مجدد و نیز وضعیت سیل‌بند‌های اطراف آنها تعیین تکلیف شدند و ۵۷ روستای دیگر نیز تا پایان هفته آینده وضعیت آنها مشخص می‌شود.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به آخرین وضعیت دایکتهای مرزی استان گفت: این دایکتها در حال حاضر عمدتا بسته شده‌اند و تنها دو ‌مورد از آنها باز است که یکی از آنها تا ۱۰ روز آینده توسط سازمان آب و برق خوزستان و دیگری نیز به وسیله شرکت مناطق نفتخیز جنوب و ‌شرکت گاز استان بسته خواهد شد.

وی روند انجام کارها را در مناطق سیلزده تا حدی رضایت بخش توصیف کرد و افزود: البته اگر چه گرمای هوا، کمبود نیروی کار و‌ نیز مشکلات بتن ریزی در هوای گرم بر روند خدمات رسانی مناطق سیلزده استان تاثیراتی داشته است ولی در کل اقدامات بنیاد مسکن و سایر دستگاههای ذی‌ربط تا حد بسیار زیادی در این مناطق رضایت بخش بوده است.

شریعتی در پایان گفت: در رابطه با زلزله مسجدسلیمان نیز اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و تعمیر واحدهای آسیب دیده آن ابلاغ و تخصیص یافته است و بنیاد مسکن نیز بلافاصله پس از تعیین بانک عامل پرداخت کننده این اعتبارات، کار ساخت و سازها و تعمیرات واحد‌های آسیب دیده را در این منطقه آغاز می‌کند.