نمایشگاه ملی گردشگری ارومیه با حضور اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گشایش یافت

دومین نمایشگاه ملی گردشگری همزمان با ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی شنبه شب (۲۶ مردادماه ۹۸) رأس ساعت ۱۹ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری خورنا غلام شجاعی سرپرست معاونت گردشگری اداره‏ کل میراث فرهنگی خوزستان با اعلام این خبر افزود: مراسم افتتاح این نمایشگاه با حضور مسئولان استان آذربایجان غربی و تنی چند از مسئولان کشور همسایه ترکیه در شهرستان ارومیه و در محل نمایشگاه بین‎المللی این شهرستان واقع در پارک جنگلی برگزار شد.

او در ادامه عنوان کرد: غرفه اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان نیز در این نمایشگاه علاوه بر معرفی ظرفیت‎های گردشگری این استان زرخیز در قالب بروشور و اقلام تبلیغاتی، با برپایی سیاه‎چادر بختیاری از سوی اقامتکاه بوم‎گردی لامردون، مضیف عربی از سوی گروه کرخه نور و نیز اجرای برنامه‎های آئینی از سوی این اقوام پذیرای بازدیدکنندگان است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‏کل میراث فرهنگی خوزستان اضافه کرد: همچنین دو صنعتگر صنایع دستی از استان خوزستان نیز به نام‎های گل‎بانو لجم‌اورک از ایذه در رشته البسه محلی و تولیدات عشایری و پروین کاید‎گپ در رشته کپوبافی از دزفول به نمایندگی از صنعتگران استان خوزستان از سوی اداره‎کل میراث فرهنگی استان در این نمایشگاه حاضر هستند و به عرضه محصولات خود می‎پردازند.

وی با اشاره به حضور جباری دبیر نمایشگاه و مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه ملی ایجاد فرصتی برای معرفی ظرفیت‎های گردشگری استان‎های مختلف ایران است.

شجاعی با بیان این‎که ۱۸ اداره‎کل میراث فرهنگی از سراسر ایران، ۳۰ گروه عشایری و هفت گروه آئینی به همراه تشکل‎های مردم‎نهاد، دفاتر خدمات مسافرتی و فعالان گردشگری در این نمایشگاه حضور دارند افزود: دومین نمایشگاه ملی گردشگری ارومیه از ۲۶ تا ۲۹ مردادماه ۹۸ هرشب از ساعت ۱۷ تا ۲۳ آماده استقبال از بازدیدکنندگان است.

منبع:روابط عمومی و امور بین‎الملل اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خوزستان