سرپرست سابق آب و فاضلاب اهواز:

بیش از ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است

سرپرست سابق آبفا اهواز گفت: بیش از ۵۰ درصد شبکه فاضلاب اهواز دارای فرسودگی است بطوریکه در حال حاضر ۶۵ کیلومتر این شبکه ریزش کرده و یا در حال ریزش است.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل آبفا اهواز که امروز شنبه ۲۶ مردادماه ۹۸ در محل تالار اجتماعات آب و برق خوزستان ( گیت بوستان) برگزار شد صادق حقیقی پور ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: اگر چه کارهای فراوانی در حوزه آب و فاضلاب اهواز انجام شده است ولی متاسفانه این حوزه همچنان وضعیتی بحرانی دارد.

سرپرست پیشین آبفا اهواز طرح جامع فاضلاب این شهرستان را قدیمی دانست و‌ گفت: در حال حاضر ۱۷۰ نقطه شهر اهواز دارای ایستگاه پمپاژ است و این در حالی است که قبلا در طرح جامع آب و فاضلاب اهواز تنها ۶۳ ایستگاه پمپاژ فاضلاب لحاظ شده بود.

وی اضافه کرد: البته علیرغم وجود این تعداد ایستگاه پمپاژ فاضلاب باز ما با مشکلات عدیده ای در این خصوص مواجه هستیم که قطعی برق و از کار افتادن پمپهای برقی و نیز ریختن فاضلاب شهر اهواز در ۲۴ نقطه به درون رودخانه کارون از جمله مشکلاتی است که در این حوزه وجود دارد.

حقیقی در ادامه از باز شدن [ ال‌سی] فایناس تصفیه‌خانه غرب اهواز خبر داد و خاطر نشان کرد: اگر ۱۵ درصد سهم دولت از این تصفیه خانه پرداخت شود غرب اهواز نیز در آینده نزدیک دارای تصفیه خانه خواهد شد.

سرپرست پیشین آبفا اهواز ضمن اشاره به وجود بیش از ۴۲ هزار مشترک غیر مجاز آب در شهر اهواز گفت: شهرداری باید نظارت دقیق‌تری در امر توسعه شهر اهواز داشته باشد و قبل از دادن هرگونه مجوز ساخت و ساز نسبت به استعلام مجوزهای آب، برق و فاضلاب آنها اقدام کند.

وی در پایان عنوان کرد: طی چهار ماه گذشته ۳۵ پروژه آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان در اهواز آغاز شده است.