اجرای پروژه باغ موزه شهرستان بندرماهشهر با مشارکت پتروشیمی امیرکبیر

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل پتروشیمی امیر کبیر از موافقت هیات مدیره این شرکت با تخصیص اعتبار ۳۰ درصدی جهت ساخت و اجرای باغ موزه بندرماهشهر خبرداد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی  به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیر کبیر اعلام آمادگی این شرکت برای مشارکت در ساخت و اجرای این باغ موزه,در جریان نشست مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر با مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان خوزستان ودر ادامه فعالیت هایی است که در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی به ویژه در حوزه محیط زیست و صورت می گیرد.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر پیشتر به دلیل افزایش سرانه فضای سبز در محوطه سایت و رعایت الزامات زیست محیطی عنوان صنعت سبز را از آن خود کرده و بنا دارد در جهت توسعه همکاری با نهادهای بالادستی از جمله سازمان محیط زیست استان,در ساخت و اجرای پروژه باغ موزه شهرستان بندر ماهشهر,بخشی از تامین منابع مالی آن را بر عهده بگیرد.

 پتروشیمی امیرکبیر در اجرای مسئولیت های زیست محیطی پیشگام است

محمد جواد اشرفی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان گفت: در بازدیدهای متناوب صورت گرفته از این مجتمع، اقدامات زیست محیطی این شرکت در مجموع خوب ارزیابی شده است و همواره در اجرای الزامات زیست محیطی نیز پیشگام بوده است که نشان از نگاه ویژه مدیریت این شرکت به مسائل محیط زیست پیرامونی دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در حاشیه نشست با مدیران شرکت پتروشیمی امیرکبیر ضمن قدردانی از تلاش ها و نگاه ویژه مدیرعامل این شرکت و علی گلمرادی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نسبت به اهتمام برای اجرای الزامات زیست محیطی در صنعت پتروشیمی اظهار داشت: معرفی شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان صنعت سبز، یک برند بسیار باارزش در کشور ما می باشد، این شرکت در سال های متمادی نیز موفق به دریافت گواهینامه های زیست محیطی متعدد شده که نشان از اهتمام ویژه این شرکت برای اجرای مسئولیت های زیست محیطی خود است که جای قدردانی دارد.

اشرفی افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده، برنامه زیست محیطی دیگری نیز در زمینه مدیریت پسماند دارند که امیدواریم با اجرای آنها با بهره مندی از دانش داخلی و خارجی گام های بزرگ تری در این زمینه بردارند.

وی اقدامات شرکت پتروشیمی امیرکبیر را در اجرای مسئولیت های زیست محیطی را نیز مناسب برشمرد و خاطرنشان کرد: در بازدیدهای متناوب صورت گرفته از این مجتمع، اقدامات زیست محیطی این شرکت به استثنای چند مورد معدود که به اجبار شرایط موجود صنعت وجود دارد، در مجموع خوب ارزیابی شده که نشان می دهد نگاه مدیریت این شرکت به مسائل محیط زیست پیرامونی بسیار ویژه می باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در ادامه با تاکید بر اهتمام صنایع پتروشیمی برای اجرای مسئولیت های اجتماعی خود گفت: خوشبختانه شرکت پتروشیمی امیرکبیر برای اجرای مسئولیت های اجتماعی در زمینه محیط زیست نیز پیش قدم شده است و برای تکمیل پروژه باغ موزه شهرستان بندرماهشهر که سرمایه بسیار با ارزشی برای شهرستان محسوب می شود، اعلام آمادگی کرده است.

اشرفی اضافه کرد: اجرای پروژه های زیست محیطی با تایید سازمان حفاظت محیط زیست فرصت مناسبی برای صنایع پتروشیمی است که به مسئولیت های اجتماعی خود در این زمینه بپردازند و با نظر مساعد سازمان محیط زیست به عنوان بخشی از پرداخت های مالی خود لحاظ کنند.

وی در پایان بیان کرد: بخش دیگری از این فعالیت های زیست محیطی صنایع پتروشیمی نیز در قالب توسعه و پیگیری و پایشی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست انجام شود که ما بتوانیم کنترل و نظارت بیشتری بر شرکت هایی که مشکلات مالی زیست محیطی دارند، داشته باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *