سلول صفر» برگزیده دوازدهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه خوزستان

 دوازدهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه استان خوزستان در شهرستان رامهرمز با اعلام اسامی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

خورنا/فرشیدفرجی- به گزارش خبرنگارخورنا آیین پایانی دوازدهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه استان خوزستان در شهرستان رامهرمز با حضور محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مسئولان شهرستانی و هنرمندان تئاتر گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره در تالار شهرداری رامهرمز برگزار شد.

گروههای تئاتری باید اندیشه و تفکر و آگاهی را به جامعه تزریق کنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره نمایش‌های کوتاه استان خوزستان در رامهرمز ضمن تشکر از مدیران شهرستان رامهرمز که در برپایی این جشنواره با ارشاد اسلامی همکاری داشتند اظهار داشت: این همدلی ناشی از یک اتفاقی است که در استان خوزستان دارد می‌افتد و آن نگاه ویژه به هنر و تئاتر است و نشان می‌دهد که در این حوزه روبه‌جلو حرکت می‌کنیم.

محمد جوروند ادامه داد: گروه‌های تئاتری شهرستان باید اندیشه، تفکر و آگاهی را به جامعه تزریق کنند و نویسندگان ما باید بدانند چه می‌نویسند و چگونه با نوشته‌های خود بازیگران را به روی صحنه بفرستند.

او تصریح کرد: ما باید تأثیر نمایش خود را در جامعه ببینیم و بعد از هر جشنواره، رویدادهای تئاتری و پژوهشی در هر شهرستان چند برابر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در پایان اظهار امیدواری کرد: این جشنواره در سال آینده به‌صورت
منطقه‌ای برگزار شود.

آراء هیئت‌داوران:

طراحی بروشور: لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمزه جعفری طراح بروشور نمایش سلول صفر از مسجدسلیمان تعلق گرفت.

طراحی لباس: در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به حمزه جعفری طراح لباس نمایش سلول صفر از مسجدسلیمان اهدا گردید.

موسیقی: در بخش موسیقی تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش گم‌گشته از رامهرمز اهداء شد.

طراحی صحنه: در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به غزل بویری طراح صحنه نمایش پیش از صبحانه از امیدیه و سارا مهر بخش طراح صحنه نمایش به‌وقت درو از بندرماهشهر تعلق گرفت.

برگزیده طراحی صحنه: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به غلامرضا سیاه پور طراح صحنه نمایش سلول صفر از مسجدسلیمان اهداء گردید.

بازیگری زن: در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مینا محراب پور بازیگر خردسال نمایش به خاطر انار از خرمشهر اهداء شد و رتبه سوم بازیگری زن شامل جایزه نقدی مشترکاً به نسترن آزاد بازیگر نمایش سلول صفر از مسجدسلیمان و الهه حمیدی فر بازیگر نمایش روزی از زندگی یک آدم عشق پیت از آغاجاری و زینب چلداوی بازیگر نمایش در این خانه کسی نیست تا تعریف کند از سوسنگرد و آمنه پورحسینی بازیگر نمایش به خاطر انار از خرمشهر تعلق گرفت.

رتبه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به نرگس نوری ممبینی بازیگر نمایش گم‌گشته از رامهرمز و عاطفه تندل بازیگر نمایش الست از اهواز اهداء شد.

رتبه اول بازیگری زن شامل، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به خدیجه مویسات بازیگر نمایش‌های پیش از صبحانه از امیدیه و روزی از زندگی یک آدم عشق پیت از آغاجاری اهداء گردید.

بازیگری مرد: تقدیر ویژه شامل، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سیدفاخر موسوی بازیگر نمایش مترسک از شادگان و حسن محبی فر بازیگر نمایش الست از اهواز اهداء گردید.

رتبه سوم در این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً مصطفی تمیمی فر بازیگر نمایش روزی از زندگی یک آدم عشق پیت از آغاجاری و عادل حردانی بازیگر نمایش در این خانه کسی نیست تا تعریف کند از سوسنگرد و محمود عیسی پور بازیگر نمایش به خاطر انار از خرمشهر و مصطفی شبیبی بازیگر نمایش در این خانه کسی نیست تا تعریف کند از سوسنگرد اهداء شد.

رتبه دوم بازیگری مرد شامل، لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهروز صانعی بازیگر نمایش روزی از زندگی یک آدم عشق پیت از آغاجاری تعلق گرفت.

رتبه اول: در این بخش هیچ بازیگری به‌عنوان رتبه برگزیده معرفی نگردید.

کارگردانی: رتبه سوم در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی مشترکاً به غزل بویری برای نمایش پیش از صبحانه از امیدیه و جمشید خسروی برای نمایش باز دمی کشیده از آه سرد از باغ‌ملک و نرگس نوری ممبینی برای نمایش گم‌گشته از رامهرمز تعلق گرفت.

رتبه دوم شامل، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به بهاره پورافشار برای نمایش روزی از زندگی یک آدم عشق پیت از آغاجاری اهداء شد.

رتبه اول شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به غلامرضا سیاه پور برای نمایش سلول صفر از مسجدسلیمان اهداء شد.

نمایشنامه‌نویسی: در این بخش ضمن تقدیر شفاهی از یوجین اونیل (پیش از صبحانه)، محمد چرمشیر (روزی از زندگی یک آدم عشق پیت)، احسان رحیمی (سلول صفر) و رضا گشتاسب (در این خانه کسی نیست) لوح تقدیر و جایزه نقدی به خاطر نگاه به اقلیم و بوم منطقه به مصطفی براتی برای نمایشنامه باز دمی کشیده از آه سرد اهداء شد.

رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مصطفی نوری مومنی برای نمایشنامه الست از اهواز اهداء شد.

رتبه دوم: در این بخش هیچ نمایشنامه‌ای حائز رتبه دوم تشخیص داده نشد.

رتبه اول: در این بخش هیچ نمایشنامه‌ای حائز رتبه نخست تشخیص داده نشد.

نمایش برگزیده: در این بخش نمایش سلول صفر از مسجدسلیمان به‌عنوان نمایش برگزیده جشنواره به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کوتاه ارسباران معرفی گردید.

در این مراسم از سیف اله احمدی رئیس اسبق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نویسنده، کارگردان و هنرمند خوزستانی به‌پاس چندین دهه تلاش در این عرصه تقدیر به عمل آمد.

همچنین به‌پاس زحمات عبدالله کلانتر هرمزی کارمند بازنشسته این اداره و جانباز جنگ تحمیلی با اهدا لوح تقدیر ویژه به عمل آمد.

دوازدهمین جشنواره استانی نمایش‌های کوتاه خوزستان از ۲۰ الی ۲۲ مردادماه ۹۸ به دبیری عبدالرضا باغ شیرین در شهرستان رامهرمز برگزار شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *