نشتی یکی از پمپ های واحد پلیمر پتروشیمی تندگویان/ روغن سوخته علت انتشار دود فراوان است

خورنا|باقر گل فر:رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان گفت: نشتی یکی از پمپ‌های واحد پلیمر‌ این مجتمع بود که در مدت ۵ تا ۶ دقیقه مهار شد.

رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در گفتگو با خبرنگار سرویس نفت و پتروشیمی درباره دودی که در فضای اطراف این مجتمع پتروشیمی مشاهده شده ه است اظهار کرد: ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه یکی از پمپ‌های مربوط به واحد پلیمر دچار آتش سوزی جزئی می‌شود که به دلیل نشتی ناگهانی اطراف خود را درگیر می‌کند.
وی با بیان اینکه با توجه به ماهیت کارخانه و وجود مواد پلیمری، وقوع چنین اتفاقاتی دور از انتظار نیست، افزود: پس از گذشت ۳ دقیقه نیرو‌ها برای مهار آتش سوزی به محل مراجعه می‌کنند و از آنجایی که دیوار‌های بتنی دورتادور محل حادثه را فراگرفته بودند سرانجام با پاچش آب و فوم آتش سوزی به سرعت مهار شد.
انوشا با بیان اینکه در مدت ۵ تا ۶ دقیقه آتش سوزی به طور کامل مهار شد عنوان کرد: به دلیل اینکه در این آتش سوزی روغن سوخته است به دلیل سنگینی این ماده دود فراوانی منطقه را فرا گرفت.
رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان تاکید: بخش‌های مختلف کارخانه هم اکنون مشغول به فعالیت روزانه خود هستند و اختلالی در کار بوجود نیامده است.