معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خوزستان خبر داد:

اعلام آمادگی زندانیان برای تهیه روپوش مدارس سراسر خوزستان/زمین زندان کارون مالک شخصی ندارد/کمبود فضاهای آموزشی در زندانهای استان

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خوزستان ضمن تاکید بر لزوم درآمدزایی زندانیان گفت: اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی استان این توانایی را دارد که برای کلیه مدارس استان لباس را به قیمت ارزان تر تهیه کند.

احمدرضارستمی: به گزارش خبرگزاری خورنا در سومین نشست کارگروه تخصصی اجتماعی استان که عصر امروز ۲۳ مرداد ماه ۹۸ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد نادر ایگدر گفت: هر زندانی در بدو ورود به زندان برای تشکیل پرونده علاوه بر اینکه از لحاظ بهداشتی و درمانی مورد غربالگری قرا می‌گیرد آسیب‌شناسی دلایل وقوع جرم آن نیز ثبت می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خوزستان اظهار کرد: آموزش قرآن، سوادآموزی و ورزش صبحگاهی از جمله برنامه‌های الزامی است که در آیین نامه زندانها به آن تاکید شده است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی، آموزشهای فنی و حرفه‌ای، آموزشهای هنری در رشته‌هایی چون موسیقی، تئاتر و‌ سرود و نیز بخش فیلم، کتابخوانی، راه‌ا‌ندازی روزنامه دیواری و غیره از دیگر برنامه‌های‌ اداره کل زندانهای استان خوزستان برای زندانیان ست.

ایگدر با بیان اینکه بیشتر ورودی‌های زندان دارای بیماریهای جسمی و روحی هستند خاطر نشان کرد: کلیه خدمات بهداشتی درمانی که به زندانیان ارائه می‌شود کاملا به صورت رایگان است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خوزستان ضمن تاکید بر لزوم درآمدزایی زندانیان گفت: اداره‌کل زندانها و اقدامات تامینی استان این توانایی را دارد که برای کلیه مدارس استان لباس را به قیمت ارزان تر تهیه کند.

وی با بیان اینکه اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در زمینه مهارت آموزی به زندانیان تاکنون اقدامات مثبت فراوانی را انجام داده است اظهار کرد: یکسری دوره‌های آموزشی و بومی کشاورزی نیز در زندانهای استان در حال برگزاری است که این طرحها در کنار آموزشهای فنی و حرفه‌ای می‌توانند زمینه‌ای را فراهم کنند که زندانی پس از آزادی با دست و پا کردن شغلی آبرومندانه دوباره مرتکب جرم نشود.

ایگدر ضمن اشاره به بند زنان زندان سپیدار گفت: این بند در زندان سپیدار چندان بزرگ نیست و دارای دو بخش کارگاهی و خوابگاهی و یک قسمت هواخوری است و تنها به وسیله خود زنان زندانی اداره می‌شود.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های خوزستان با بیان اینکه سند زندان کارون متعلق به هیچ شخص خاصی نمی‌باشد اظهار کرد: جابه‌جایی زندان کارون براساس یک مصوبه قانونی بوده است که طی آن تمامی زندان‌ها باید از مرکز شهر‌ها به خارج منتقل شوند و‌ این شایعه که خانمی ادعای مالکیت بر زمین آن را دارد کذب است زیرا سند زندان کارون متعلق به سازمان زندانها است.

وی در پایان کمبود فضاهای آموزشی را بیشترین دغدغه اداره‌کل زندانهای استان دانست و گفت: افزایش فضاهای آموزشی و ورزشی، نیاز به راه‌اندازی هرچه سریعتر سوله اشتغال و حرفه آموزی زندان، کمبود تجهیزات پزشکی و امکانات صوتی و تصویری در زندان و نیز لزوم حمایت هر چه بیشتر از انجمنهای حمایت از زندانیان و غیره از جمله مشکلات و کمبوداتی است که در بحث زندانهای استان وجود دارد.